• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  جنگل راش (جنگل مرسی سی سنگده) شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  جنگل راش (جنگل مرسی سی سنگده) شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  جنگل راش (جنگل مرسی سی سنگده) شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  جنگل راش (جنگل مرسی سی سنگده) شهرستان مازندران استان پل سفید


جنگل راش (جنگل مرسی سی سنگده)

نام مرکز دیدنی

Rash Jungle

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

شهرستان

سوادکوه

ناحیه

جنگلی

مدت زمان بازدید

2 الی 24 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، 50 کیلومتری شیرگاه، روستای سنگده

جنگل رویایی راش بی شک از زیباترین بخش های طبیعت ایران و استان سرسبز مازندران به شمار می رود. این منطقه بخشی از جنگل های کهنسال و با ارزش هیرکانی را تشکیل می دهند و عمرشان به 40 میلیون سال می رسد.
برای رسیدن به طبیعت بکر جنگل راش یا همان مرسی سی، از میان جاده فیروزکوه عبور می کنیم، راهی چشم نواز و پوشیده شده از درختان سر به فلک کشیده که در هر فصل سال جلوه منحصر به فردی را به خود می گیرند. هر تکه از این سفر ماجراجویانه آنقدر زیبا خواهد بود که به یقین می توان گفت یکی از بهترین خاطرتان عمرتان را رقم خواهد زد. با عبور از این جاده در ابتدا به سمت ورسک می روید و با گذشت مدت کمی، جنگل ارفع ده و دریاچه شورمست با طبیعت بکرشان نمایان می شوند. مسیر خیره کننده و غیر قابل وصف رسیدن به جنگل راش و روستای سنگده حتی ذره ای خستگی به جسم و ذهنتان راه نخواهد داد. سرانجام با درختان سر به فلک کشیده راش مواجه می شوید. از دیگر نام های این جاذبه گردشگری جنگل سنگده بوده، و آن به دلیل قرار گیری روستایی به همین اسم در میان این طبیعت زیبا است.
کافی است قدم در میان راه های جنگلی بگذارید و بیشتر به کنجکاوی و راهپیمایی در میان آن بپردازید آنگاه دامان پر مهر و محبت جنگل های سنگده منظره ای چشم نواز از آبشار بولا یا همان آبشار اوبن را پیش چشمانتان نمایان خواهد کرد. در میانه جنگل رودخانه ای پر آب و خروشان به فضا طراوت و شادابی فوق العاده ای می بخشد. برای مدتی چشم هایتان را بر روی هم بگذارید و به صدای ناب طبیعت و زمزمه پرندگان گوش جان بسپارید آنگاه تمامی مشغله های ذهنیتان فراموش خواهد شد. عده ای با ماشین به دل جنگل می روند و عده دیگری دوچرخه سواری را در میان راه های پوشیده شده با برگ درختان ترجیح می دهند تا نسیم دلنشین جنگل را بیشتر لمس کنند. اگر کمی خوش شانس باشید شاهد درختان مه گرفته و طبیعت رویایی آن خواهید بود. این مناظر بی نظیر هر بیننده ای را بر سر ذوق می آورد و وادار به گرفتن عکس هایی زیبا خواهد کرد.
درختان به صف کشیده و استوار راش در تمامی 4 فصل سال صحنه زیبایی از طبیعت را به نمایش می گذارند. فصل بهار با شروع تولد برگ های تازه جوانه زده، طراوت و شادابی را به جنگل های سنگده هدیه می دهد و پاییز جامه ای هزار رنگ بر تن راش های بلند قامت می کند. شاید بتوان گفت بهترین و زیباترین فصل سفر به این طبیعت مدهوش کننده پاییز باشد. اما در زمستان تا چشم کار می کند تنها تن سفید پوش جنگل و بلورهای آویزان از درخت ها را می بینید. بی شک این مناظر را یکی از زیباترین شاهکارهای خلقت خواهد بود. در فصل تابستان به نسبت سایر روزهای سال، هوا گرمتر است اما قرار گیری جنگل راش در ارتفاعات، کمک به تعدیل دما کرده و آب و هوای مطبوعی خواهد داشت.
کمپ زدن در میان جنگل و طبیعت لذت بسیار زیادی دارد اما اگر بخواهید می توانید خانه بومیان سنگده را اجاره کنید و یا در هتل و مهمانسراهای شهرهای نزدیک به این مکان گردشگری اقامت داشته باشد.
لازم به ذکر است در داخل جنگل هیچ امکانات رفاهی وجود ندارد و شاید بتوان گفت همین امر سبب دست نخورده بودن و سالم ماندن محیط آن شده است. پس حتما قبل از گشت و گذار در میان جنگل راش، وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید. روستا سنگده نیز می تواند آخرین ایستگاهی باشد که بتوانید از آن خرید کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به جنگل راش (جنگل مرسی سی سنگده)

تفریحات نزدیک به جنگل راش (جنگل مرسی سی سنگده)

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید