• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پارک جنگلی شهید زارع شهرستان مازندران استان ساری
  •  پارک جنگلی شهید زارع شهرستان مازندران استان ساری
  •  پارک جنگلی شهید زارع شهرستان مازندران استان ساری
  •  پارک جنگلی شهید زارع شهرستان مازندران استان ساری
  •  پارک جنگلی شهید زارع شهرستان مازندران استان ساری
  •  پارک جنگلی شهید زارع شهرستان مازندران استان ساری


پارک جنگلی شهید زارع

نام مرکز دیدنی

Zare Forest Park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، ساری، جنب بیمارستان سوانح و سوختگی زارع ساری

معرفی پارک جنگلی شهید زارع
بدون شک پارک های جنگلی ساری از بهترین و همچنین دیدنی ترین بخش های این شهر سرسبز هستند که در کنار سواحل دریا زیبایی آنها دوچندان شده است. یکی از محبوب ترین پارک های جنگلی ساری درواقع پارک جنگلی شهید زارع است که در میان تپه های جنگلی کم ارتفاع دامنه رشته کوه های البرز جای گرفته است. 

تاریخچه
این پارک 70 هکتاری در سال 1359 هجری شمسی و البته بدون کتابچه طرح مدون ساخته شده و بعد از چندین سال مدیریت تا سال 1385 هجری شمسی به بخش خصوصی واگذار شد. جالب است بدانید که این پارک در سال 1344 با گونه های کاج تهران و زربین جنگل کاری شد تا از نابودی جنگل جلوگیری شود. 
پوشش گیاهی این پارک جنگلی واقعا قابل تحسین است. انبوه درختان بلوط، انجیلی، کاج تهرانی، زربین، کاج سیاه و درختان آزاد، همه از زیبایی های این پارک هستند که در کنار امکاناتی چون نمازخانه ای بزرگ با دو بخش زنانه و مردانه، سرویس بهداشتی، زمین های بازی، زمین والیبال، کافه ها و رستوران ها، آلاچیق و حتی اجاق گاز، مکانی مناسب برای اقامت کوتاه مدت مسافران را فراهم کرده است. گردشگران می توانند ضمن لذت بردن از این طبیعت دلنشین، اقامتی امن در میان جنگلی سرسبز را نیز تجربه کنند. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
این پارک در کنار جاذبه های گردشگری دیگری قرار گرفته که دسترسی به مکان های دیگر و گشت و گذار در ساری را از مبدا این پارک، آسان خواهد کرد. رودخانه تجن در فاصله 3 کیلومتری پارک یکی از بهترین تفرجگاه های ساری می باشد. روستای آبندانسر، پارک نیلوفر آبی، امامزاده عباس و پارک قائم ساری نیز از دیگر جاذبه های دیدنی هستند که بازدید از آنها را به شما توصیه می کنیم. 

بهترین زمان برای بازدید از پارک جنگلی شهید زارع
برای لذت بردن از طبیعت زیبای پارک، فصل بهار و برای لذت بردن از تفریحات آبی ساری فصل تابستان بهترین زمان است. البته هوای گرم و شرجی تابستان ممکن است کمی آزاردهنده باشد. دو فصل پاییز و زمستان نیز زیبایی های مخصوص به خود را دارند که پارک جنگلی نیز از آنها بی بهره نخواهد بود.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به پارک جنگلی شهید زارع

تفریحات نزدیک به پارک جنگلی شهید زارع

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید