• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  امامزاده عباس شهرستان مازندران استان ساری
  •  امامزاده عباس شهرستان مازندران استان ساری
  •  امامزاده عباس شهرستان مازندران استان ساری
  •  امامزاده عباس شهرستان مازندران استان ساری
  •  امامزاده عباس شهرستان مازندران استان ساری


امامزاده عباس

نام مرکز دیدنی

Emamzadeh Abbas

نوع مرکز دیدنی

مکان مذهبی

شهرستان

ساری

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، ساری، جاده ساری به بهشهر، بعد از پل تجن، محله آزاد گله، خیابان امامزاده عباس

معرفی امامزاده عباس
ساری هم از نظر جاذبه های طبیعی و هم از نظر شاهکارهای معماری شهری قابل تحسین است و همین امر باعث شده از مناطق محبوب گردشگران داخلی و خارجی در شمال کشور باشد. یکی از زیباترین آثار تاریخی دیدنی این شهر، بنای امامزاده عباس است که در جاده ساری به نکا بعد از پل تجن قرار دارد و قدمت آن به قرن 9 هجری باز می گردد. 

معماری و شکل ظاهری
این بنای 30 متری به شکل برجی هشت ضلعی ساخته شده که بر روی اضلاع قسمت بالایی آن قرنیس های سینه کفتری و بالای آن هم کمربندی هشت ضلعی و یک گنبد هرمی نیز در بالاترین نقطه بنا به چشم می خورد. علاوه بر این، یک قندیل طلاکاری شده بر روی نوک گنبد قرار داده شده است. 
ورودی این بنا بسیار زیبا و چشمگیر است به طوری که یک درب چوبی نفیس در میان آن قرار گرفته و یک پنجره مشبک نیز بالای این درب کار شده که کتیبه متصل به قسمت بالایی آن از جمله آثار تاریخی متعلق به این بنا است. بر روی این کتیبه متن "ظهور و بروز قبر امامزاده معصوم عباس بن موسی کاظم در پنجشنبه یکم ماه مبارک رمضان سنه سبع و عشرین و ثمان مائه و اجازه فرمودند سید امیر بن سید شرف الدین حسینی در شب مذکور به ظهور وجود عام" نوشته شده است. 
ابتدا یک ضریح چوبی داخل این امامزاده قرار داشته که اکنون در انبار موزه اداره اوقاف نگهداری می شود. در سال 1352 یک ضریح مشبک فلزی زیبا توسط مردم و هیات امنای وقت در این بقعه نصب شد که بیشتر تزیینات این بخش در قسمت بالایی آن به چشم می خورد. این قسمت با طلا و نقره آبکاری شده و ابیاتی زیبا با خط نستعلیق بر روی آن نقش بسته است. همچنین در گوشه شمال غربی ضریح هم آیاتی از قرآن حک شده است. کارهای قلمزنی روی ضریح را استاد علی خسروانی انجام داده است و کارهای مربوط به نجاری را هم اخوان خالق زادگان بر عهده داشته است. همچنین باید گفت که نقاشی های داخل ضریح هم کاری از صفر علی امامی بوده است و در کل ساخت این ضریح در اصفهان به زرگری حسن پرورش سپرده شده بود.
از دیگر قسمت های اصلی این ضریح صندوقی به ابعاد 150 در 250 متر می باشد که آیاتی از قرآن به علاوه شجره نامه امامزاده عباس روی آن حک شده است. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
شهر ساری علاوه بر طبیعت سرسبزی که دارد، جاذبه های تاریخی گردشگری بسیاری را نیز در خود جای داده است و بنابراین، سفر و اقامت در این شهر حوصله به یاد ماندنی خواهد بود. از بازارهای اطراف امامزاده گرفته تا پل تجن، خانه رمدانی و همچنین جنگل ها و آبشارهای متعدد نظیر آبشار اوبن و پارک جنگلی شهید زارع، مکان هایی هستند که بازدید از آنها بسیار لذت بخش خواهد بود. 

بهترین زمان برای بازدید
هر زمان از سال برای بازدید از این شهر و امامزاده مناسب وبنابراین می توانید در هر زمان که بخواهید به این منطقه سفر کرده و از امکانات و تفریحات مخصوص به هر فصل نهایت لذت را ببرید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به امامزاده عباس

تفریحات نزدیک به امامزاده عباس

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید