• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  امامزاده داوود شهرستان تهران استان تهران
  •  امامزاده داوود شهرستان تهران استان تهران
  •  امامزاده داوود شهرستان تهران استان تهران
  •  امامزاده داوود شهرستان تهران استان تهران
  •  امامزاده داوود شهرستان تهران استان تهران
  •  امامزاده داوود شهرستان تهران استان تهران


امامزاده داوود

نام مرکز دیدنی

Emamzadeh Davoud

نوع مرکز دیدنی

مکان مذهبی

استان

شهرستان

تهران

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

3 الی 8 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، جاده کن- سولقان، بعد از سولقان، امامزاده داوود

اگر عاشق طبیعت هستید و دوست دارید در کنار خانواده تان یک روز تعطیل را در کنار رودخانه، آبشار یا کوه بگذرانید و مطمئن باشید که نمازتان نیز قضا نمی شود امامزاده داوود بهترین گزینه برای شماست. امامزاده داوود از یازدهمین نسل امام حسن مجتبی (ع) می باشد و در سال 440 هجری قمری به همراه پدر و برادرانش رهسپار ایران شد تا به جنبش علویان بپیوندد که به شمشیر ناپاک عباسیان به شهادت رسید. آرامگاه وی در بخش کن تهران در دره ای خوش آب و هوا در مجاورت توچال در روستایی به همین نام قرار دارد. مزار پدر و برادرانش نیز در روستاهای مجاور قرار گرفته است.  

معماری امامزاده داوود
اولین بقعه بر روی قبر امامزاده داوود در عهد صفوی ساخته شد که در اثر سیل شدیدی که در منطقه سولقان آمد تخریب گردید. مرقد امامزاده داوود در سردابی قرار گرفته و تنها امامزاده ای است که بقعه اش در سرداب است. در دو طرف ضریح دو مسجد وجود دارد که با ضریح به هم وصل شده اند. این مساجد در سالن 1358 ساخته شده اند ولی ضریح در سرداب متعلق به زمان فتحعلی شاه قاجار می باشد. 

دیدنی های مسیر امام زاده داوود
اگر دوست دارید به امامزاده داوود سفر کنید چند راه وجود دارد. اگر کوهنورد حرفه ای هستید و قصد دارید به امامزاده داوود بروید، یکی از مسیرهایی این است که تا آخر اتوبان یادگار امام را رانندگی کنید تا به فرحزاد برسید از آنجا 15 کیلومتر کوهپیمایی دارید تا به امامزاده داوود برسید. سه چهار ساعت اول یک کوه پیمایی با شیب ملایم وجود دارد که از کنار دره ای با رودخانه ای زیبا می گذرد. مسیر در انتها کوهستانی شده و شیب ها تند می شود و بعد از دو ساعت کوهنوردی به امامزاده می رسید. در قدیم مردم این مسیر را با اسب و قاطر می پیمودند و حتما شبی را در فرحزاد اتراق می کردند و سحرگاهان در خاکی هوا رهسپار امامزاده می شدند و از این حیث تفرجگاه لذت بخشی برای عموم مردم محسوب می شد. بنای اولیه بقعه امامزاده به عهد صفوی باز می گردد. بعدها که بنا تخریب شد فتحعليشاه، شاه قاجار آن را مرمت نمود. ناصرالدين شاه نیز گهگاهی برای تفرج و زیارت راهی امامزاده داوود می شد و حتی قصری در شهرستانک ساخته بود تا ایامی که برای تفریح به آنجا می رود در قصرش اتراق کند. البته اکنون از قصر فقط ویرانه ای باقی مانده است. راههای دیگری نیز برای رسیدن به امامزاده وجود دارد. اگر کوه نورد حرفه ای هستید می توانید از قله شاه نشین به سمت امامزاده داوود بروید. برای صعود به قله شاه نشین کافی است به توچال رفته، سوار تله کابین شده و در ایستگاه 7 تله کابین پیاده شوید از آنجا با دو ساعت کوهنوردی به امامزاده داوود می رسید. البته بهترین و راحت ترین راه برای رفتن به امام زاده داوود از سمت جاده کن-سولقان است. مسیر امامزاده داوود با آبشار هراس در بخش کن شروع می شود و در امتداد رودخانه کن ادامه می یابد. 25 کیلومتر از میدان دوم در شهرام پارکینگ امامزاده جاده ای کوهستانی و پرپيچ و خم در پیش روی گردشگران است. بعد از رسیدن به پارکینگ یک ربع ساعت پیاده روی تا امام زاده است. خوب اگر کوه نورد نیستید و قصد گذراندن یک روز تعطیل با خانواده را دارید مسیر کن-سولقان گزینه بهتری است. در نزدیکی امامزاده بازارچه ای وجود دارد که از اسباب بازی تا لباس، سوهان داغ و صنایع دستی که قیمت های مناسب تری نسبت به شهر دارد. در میانه بازار یک مغازه کبابی نیز وجود دارد. بعد از بازارچه هم یک شهربازی برای بچه ها هست تا روزی فرح بخش برای همه اعضای خانواده به وجود آورد.

امکانات رفاهی امامزاده داوود
در اطراف امامزاده مسافرخانه هایی برای اقامت گردشگران و زوار تدارک دیده شده است که به خاطر طبیعت زیبای اطراف امامزاده و وجود رود سولقان، آبشار امامزاده داوود واقع در دره ای در جنوب امامزاده به همراه چشمه های آب جوشان و همچنین رستوران ها و کافه های متنوع اطراف امامزاده محل مناسبی برای گذراندن یک روز به یادماندنی در طبیعت است.

ثبت ملی 
امامزاده داوود تهران در مورخه 30/02/1315 به شماره 259 به ثبت ملی رسید.

دسترسی به امامزاده داوود
وسایل نقلیه عمومی: از میدان آزادی می توان وسیله نقلیه عمومی برای امامزاده داوود پیدا می شود. برای برگشت از امامزاده می شود از مینی بوس ها یا سواری های خطی که در پایین امامزاده منتظر ایستاده اند استفاده کرد.
وسیله نقلیه شخصی: 
مسیر شماره (1): اتوبان یادگار امام، خیابان ایثار، خیابان امامزاده داوود، در انتهای خیابان ماشین را پارک کرده 6 ساعت کوهپیمایی فرمایید.
مسیر شماره (2): بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، شهرک نفت، خیابان نفت، خیابان کوهساران، محله فرحزاد. در این قسمت ماشین خود را پارک نموده و پیاده روی و کوهپیمایی 6 ساعته خود را آغاز فرمایید.
مسیر شماره (3): از بلوار نیایش وارد فلکه دوم شهران شده، جاده کوهستانی را تا بالا برانید تا به پارکینگ امامزاده برسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به امامزاده داوود

تفریحات نزدیک به امامزاده داوود

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید