• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  محله فرحزاد شهرستان تهران استان تهران
  •  محله فرحزاد شهرستان تهران استان تهران
  •  محله فرحزاد شهرستان تهران استان تهران
  •  محله فرحزاد شهرستان تهران استان تهران
  •  محله فرحزاد شهرستان تهران استان تهران


محله فرحزاد

نام مرکز دیدنی

Farhzad Neighborhood

نوع مرکز دیدنی

منطقه و میدان

استان

شهرستان

تهران

منطقه

شهرک غرب و سعادت آباد

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

2 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، انتهای بزرگراه یادگار امام، بلوارفرحزادی

فرحزاد نام محله ای است که حد فاصل بین تجریش و کن قرار دارد. در قدیم الایام این محله در مسیر راه زوار امامزاده داوود بوده است. زائران که معمولا با پای پیاده عازم زیارت می شدند شب را در فرحزاد سپری می کردند و دوباره صبح زود با کرایه کردن قاطر راهی امامزاده داوود می شدند. همین امر سبب شد که روز به روز بر رونق گردشگری و اقتصادی فرحزاد افزوده شود و کم کم کافه های بین راهی یکی پس از دیگری پدید آمدند. تا جایی که مهاجران از دور و نزدیک برای راه انداختن کافه رستوران به این منطقه مهاجرت کردند و جمعیت 1200 نفری روستای فرحزاد به 20 هزار تن رسید. با توسعه شهری تهران فرحزاد تبدیل به یک محله شکم گردی تمام و کمال گردید که آخر هفته ها خوشحالی پیدا کردن جای پارک در فرحزاد دست کمی از شادی یافتن فرمول کیمیای سعادت ندارد. در فرحزاد انواع باغ رستوران ها، سفره خانه ها رستوران های لوکس و سنتی و غیره به وفور به چشم می خورند که بعضی از آنها جزو رستوران های با قیمت متوسط و بعضی جزو رستوران های گران قیمت می باشند در مقابل همه رستوران ها یکی دو نفر راهنما ایستاده اند و سعی در جذب مشتری به آن رستوران را دارند. شب های زمستان هم که بساط لبوفروشان، بلال فروشان، جگرفروشان و باقلافروشان به راه است که در جای جای مسیر بساط کرده اند و رهگذران را به فست فودهای محلی شان دعوت می کنند. مغازه های قلیان فروشی و چایخانه های سنتی هم حسابی کار و بارشان مخصوصا در زمستان ها سکه است.

موقعیت جغرافیایی فرحزاد
فرحزاد از یک طرف به کوههای البرز ختم می شود، رودخانه دره فرحزاد در سمت چپش قرار دارد و در سمت راستش جاده قدیم امامزاده داوود و خیابان گلپاد قرار دارد. کلا فرحزاد از سه بخش تشکیل شده است: محله فرحزاد بالا که شمال اتوبان یادگار را در برمی گیرد. محله فرحزاد پایین که جنوب اتوبان یادگار را در برمی گیرد و محله امامزاده که بومی ها این منطقه در آن زندگی می کنند. 

دسترسی
وسیله نقلیه عمومی: از بزرگراه یادگار امام می توانید به راحتی خود را به فرحزاد برسانید کافی است که مستقیم تا انتهای بزرگراه را بروید تا به تابلوهای خروجی بلوار فرحزادی برسید. وارد بلوار فرحزادی شوید. از همین جا می توانید شکم گردی را آغاز نمایید.
مترو: با استفاده از خط 2 مترو در میدان صادقیه پیاده شوید از آنجا تاکسی و اتوبوس برای فرحزاد به وفور یافت می شود.
اتوبوس: با استفاده از اتوبوس های خط 10 بی آر تی می توانید در ایستگاه سه راه فرحزاد پیاده شوید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به محله فرحزاد

تفریحات نزدیک به محله فرحزاد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید