• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  مرکز تحقیقات انرژی های تجدیدپذیر شهرداری تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  مرکز تحقیقات انرژی های تجدیدپذیر شهرداری تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  مرکز تحقیقات انرژی های تجدیدپذیر شهرداری تهران شهرستان تهران استان تهران


مرکز تحقیقات انرژی های تجدیدپذیر شهرداری تهران

نام مرکز دیدنی

Renewable Energy and Energy Efficiency Organization

نوع مرکز دیدنی

سایر مکان های دیدنی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

پونک

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

از ساعت 8:00 الی 14:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

وب سایت

آدرس

تهران، شهرک قدس، انتهای بلوار شهید دادمان (پونک باختری)، جنب بزرگراه یادگار امام، ساختمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)

معرفی مرکز تحقیقات انرژی های تجدیدپذیر شهرداری تهران
خیلی کم پیش می آید که انسان به این موضوع فکر کند که اگر دیگر زمین جای مناسبی برای زندگی نباشد چه باید کرد؟ معمولا انسان وقتی در شهر یا روستا یا کشوری زندگی می کند که شرایط مساعدی ندارد به فکر مهاجرت برای تغییر شرایطش می افتد، اما اگر هیچ کجای زمین دیگر شرایط مساعدی برای زندگی نباشد چه باید کرد؟ به کجا باید رفت؟ این سوالی است که سالهاست ذهن دانشمندان را به خودش درگیر کرده است. دانشمندان مدتهاست در جستجوی سیاره ای مناسب هستند، که وقتی عمر زمین تمام شد به آنجا مهاجرت کنند و هنوز نتوانسته اند از میان این همه سیاره خرد و کلان جایگزین مناسبی برای زمین بیابند. از این رو عده ای از آنها بر آن شدند تا به جای یافتن جای مناسب تری برای زمین، روش های نگهداری از زمین را ارتفا بخشند. تا همین 150 سال پیش گمان می رفت زمین همیشه گهواره انسان خواهد ماند و بستری برای آرامش اوست که هرگز از بین نمی رود. اما با ظهور انقلاب صنعتی و استفاده بی رویه سوخت های فسیلی برای تولید برق به عنوان نیرو محرکه چرخ صنایع و رشد بی رویه خودروهای دیزلی در همه نقاط جهان نفس زمین گرفت و ریه اش آسیب دید. تازه بشر به این فکر افتاد که باید کاری کرد که چرخ کارخانجات بخوابد تا شاید زمین از نفس نیفتد. اما این جمعیت کلان روی زمین باید ارتزاق می کردند و عملا خوابیدن چرخ کارخانجات تنها مَسکنی برای این درد بود. لذا کارگروههایی در تمام کشورهای  دنیا تشکیل شد که این امکان را فراهم آورد که به جای استفاده از سوخت های فسیلی برای تولید برق نیروگاهها از انرژی های تجدید پذیر مانند نور خورشید، باد و برگ درختان پاییزی برای تولید برق استفاده نماید. در ایران هم مرکز تحقیقات انرژی های تجدید پذیر شهرداری تهران با ثبت نام از مشتریان برای استفاده از «پنل های خورشیدی برق امید» که این امکان را فراهم می آورد که خانه ها برق مورد نیاز خود را با استفاده از انرژی خورشیدی فراهم آورند. در این مرکز کارگاههای آموزشی و نمایشگاههایی وجود دارد که دانش آموزان و دانشجویان را با نحوه تولید انرژی های پاک آشنا می سازد. فعالان در این حوزه می توانند از حمایت های دولتی این مرکز برای همکاری در زمینه انرژی های پاک برخوردار گردند و سرمایه گذاران در صنعت برق به منظور صادرات هم فرم های مورد نیاز را در سایت این مجموعه پر نمایند تا بتوانند علاوه بر تولید برق با این انرژی های پاک امکان صادرات آن را نیز فراهم آورند. اگر شما هم به تولید این نوع انرژی ها علاقمندید می توانید در دوره های آکادمی انرژی های تجدید پذیر شرکت فرمایید.

دوره های آکادمی انرژی های تجدید پذیر
تولید انرژی برق توسط انرژی خورشیدی را فتوولتاییک می گویند. که هم  برای مصارف خانگی هم نیروگاهی مفید می باشد. ساختمانهایی وجود دارند که در بدو تولید پنل های خورشیدی را خریداری کرده و روی ساختمان نصب می کنند شاید در ابتدا کمی قیمت بهای تمام شده ساختمان افزایش یابد اما در نهایت بعد از گذشت سالیان هزینه برق مصرفی کاهش می یابد و از سوی دیگر به داشتن زمینی پاک کمک می کند. ساخت و نصب پنل های خورشیدی کمک شایانی به استغال پایدار نیز نموده است و مرکز تحقیقات انرژی های تجدید پذیر پنج شنبه آخر هر ماه را برای جلسات کارآفرینی برای سرمایه گذاران این حوزه در نظر گرفته است. دوره های آموزشی هم که در این آکادمی این مرکز برگزار می شوند عبارتند از:
1) دوره طراحی آبگرمکن خورشیدی
2) دوره جامع شغل طراح سیستم فتوولتائیک
3) دوره کاربر بهره بردار و نگهدار نیروگاههای فتوولتائیک
4) دوره نصاب پنلهای خورشیدی
5) دوره بازاریابی پنلهای خورشیدی

دسترسی
وسیله نقلیه شخصی: مرکز تحقیقات انرژی های تجدید پذیر در شهرک قدس، انتهای بلوار شهید دادمان (پونک باختری)، جنب بزرگراه یادگار امام، ساختمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) واقع شده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به مرکز تحقیقات انرژی های تجدیدپذیر شهرداری تهران

تفریحات نزدیک به مرکز تحقیقات انرژی های تجدیدپذیر شهرداری تهران

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید