• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پارک نهج البلاغه شهر تهران استان تهران
  •  پارک نهج البلاغه شهر تهران استان تهران
  •  پارک نهج البلاغه شهر تهران استان تهران
  •  پارک نهج البلاغه شهر تهران استان تهران
  •  پارک نهج البلاغه شهر تهران استان تهران
  •  پارک نهج البلاغه شهر تهران استان تهران
  •  پارک نهج البلاغه شهر تهران استان تهران
  •  پارک نهج البلاغه شهر تهران استان تهران


پارک نهج البلاغه

نام مرکز دیدنی

Nahj al Balagha Park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

تهران

منطقه

پونک

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

2 الی 5 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، یادگار امام جنوب، بلوار ایوانک غربی

بوستان نهج البلاغه یک پارک 35 هکتاری در تهران است که نقش عمده ای در تصفیه هوای آلوده  کلان شهر تهران را دارد. این پارک در در سه فاز طراحی شده است. این پارک از یک سمت، آن قسمت از دره فرحزاد که بین بزرگراه نیایش و همت قرار گرفته است را تحت پوشش قرار داده و از سمت دیگر در غرب بزرگراه یادگار امام قرار دارد. ابعاد این بوستان 1500 متر در 300 متر با ارتفاع 55 متر از سطح زمین می باشد. همین اختلاف سطح باعث جذب زیادی گردشگر به این بوستان شده است البته امکانات زیاد دیگری در این بوستان وجود دارد که در بقیه پارکهای تهران نیست و از این جهت بازدیدکنندگان این پارک از همه سنین و اقشار می باشند. این بوستان 8 عدد مسیر پیاده روی طولی به طول 1200 متر و 3 عدد مسیر پیاده روی به طول 300 متر با شیب های مختلف دارد.  پیست دوچرخه سواری 9 کیلومتری در این پارک وجود دارد که علاقمندان زیادی به این ورزش می توانند با کرایه دوچرخه در محل از دوچرخه سواری لذت ببرند. 1800 متر از فضای پارک به ورزش های همگانی اختصاص یافته است. دستگاههای ورزشهای عمومی برای افراد با سنین بالا و دردهای مفصلی بهترین دلیل انتخاب این بوستان برای گذراندن وقت است. در طول روز بازنشستگان زیادی به این پارک برای پیاده روی و ورزش مراجعه می نمایند. وجود یک رودخانه در منطقه 2 تهران باعث شده مردم استقبال بیشتری از این بوستان نسبت به بوستانهای مشابه داشته باشند. چندین پل، راه را برای گذر از رودخانه  و رفتن به سمت دیگر پارک آسان می نمایند. امکانات پارک با توجه به هر فاز به شرح زیر می باشد.

فاز 1 پارک نهج البلاغه
 فاز یک بوستان نهج البلاغه حدفاصل  شمال بزرگراه شهید همت و  بلوار همیلا قرار گرفته است و در سال 1388 افتتاح گردید. از امکانات فاز 1 می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

شهربازی بیلینو
این شهربازی در تمام ایران نظیر ندارد چرا که ماشین های راهداری و ساختمانی در ابعاد کوچکتر شبیه سازی شده اند و این امکان را برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان فراهم آورده اند که در این زمینه تجربیاتی کسب نمایند. افراد 4 سال به بالا می توانند از امکانات این شهربازی لذت ببرند. این شهربازی در وسط پارک قرار دارد. این شهربازی امکاناتی نظیر جرثقیل، بیل مکانیکی، ماسه بازی، کشتی صبا، چرخ و فلک، ایرهاکی، فوتبال دستی، واقعیت مجازی، تشک بادی و سیمیلاتور رانندگی دارد.
مسیر پیاده روی و پیست دوچرخه سواری 
بزرگسالان در صورتی که فرزندان کوچک که نیاز به مراقبت دارند، نداشته باشند می توانند تا وقتی بچه هایشان در شهربازی هستند دوچرخه کرایه کنند و در پیست دوچرخه به دوچرخه سواری یا پیاده روی بپردازند.
میز پینگ پونگ
میز پینگ پونگ در بوستان وجود دارد و معمولا افرادی که به این ورزش علاقمندند با خودشان راکت و توپ برای بازی می آورند. 
سینمای سه بعدی
سینمای سه بعدی هم از آن دسته تفریحات مهیجی است که با اقبال عمومی مواجه شده است و افراد تنبلی که دوست دارند هیجان را بدون انجام کاری تجربه کنند معمولا از مشتریان پر و پا قرص سینماهای سه بعدی هستند. سینمای سه بعدی در نزدیکی ایستگاه دوچرخه قرار دارد.
سینمای روباز
معمولا برای اعیاد و جشن های مختلف از طرف شهرداری برنامه هایی در اماکن عمومی در نظر گرفته می شود که محل اجرای آن در قسمت سینمای روباز است تا مردم بتوانند به راحتی نشسته و از جنگ های شادی رایگان لذت ببرند.
پارک بازی کودکان
در بخش جنوب شرقی پارک یک محوطه بازی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد.
وسایل ورزش همگانی، مسجد، سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ، کافه از دیگر امکانات فاز 1 بوستان نهج البلاغه است.

فاز 2 پارک نهج البلاغه
از تونل ارتباطی فاز 1 می توانید وارد فاز 2 شوید و از بزرگترین پل معلق خاورمیانه دیدن فرمایید البته در مشکین شهر هم یک پل معلق مشابه پل آسمان وجود دارد. این فاز در سال 1392 افتتاح گردید و امکانات آن به شرح زیر می باشد:

پل آسمان
پل آسمان به همراه پل مشکین شهر دو پل بزرگ معلق خاور میانه هستند. پل آسمان از پارکینگ بوستان  نهج البلاغه در بلوار عربشاهی آغاز می شود و تا پارک پردیسان ادامه می یابد. این پل 285 متری با عرض 2 متر گنجایش 200 نفر انسان 100 کیلویی را همزمان دارد. گردشگران می توانند در ارتفاع 65 متری زمین از تماشای منظره دره فرحزاد و تهران بزرگ لذت ببرید.
شهربازی سرزمین شگفت انگیز
امکانات سرزمین شگفت انگیز به شرح زیر است:
قایق پرشی
در این بازی از روی یک ریل شیب دار که شبیه سرسره است قایق حامل کودک به سمت یک استخر کوچک سر می خورد و در استخر غوطه ور می شود.
پرش روی تشک بادی از روی سرسره
این بازی هم جز بازی های جدید شهربازی است که کودکان و نونهالان می توانند بعد از این که خودشان را از بالا رها می کنند چند ثانیه ای در هوا معلقند تا به تشک بادی برسند.
راپل
راپل همان زیپ لاین است که به صورت نشسته روی یک صندلی شما را از بالای دره فرح زاد عبور می دهد و شما یک مسیر رفت و برگشت را طی می نمایید و به نقطه اول باز می گردید.
سافاری وحشت
در این شهربازی کودکان می توانند از سافاری وحشت لذت ببرند. سافاری وحشت همان تونل وحشت است که در دهه های پیش کودکان با قطار از آن رد می شدند الان کودکان با پای پیاده از این تونل رد می شوند.
پارک بازی کودکان
در ضلع غربی بوستان نهج البلاغه زمین بازی کودکان قرار دارد.
سلفی با برج میلاد
بهترین مکان برای گرفتن سلفی با برج میلاد این است که به پارکینگ فاز 2 بروید و خودتان با برج میلاد یک سلفی به یاد ماندنی با بهترین زاویه بگیرید.
سایر امکانات فاز 2
سینما سه بعدی، پیست دوچرخه و مسیر پیاده روی نیز در کنار کافه و پارکینگ، رستوران، بوفه، آلاچیق، نمازخانه، سرویس بهداشتی از امکانات دیگر فاز 2  می باشد.

فاز 3 پارک نهج البلاغه
فاز3 بوستان نهج البلاغه در حدفاصل میدان پونک و بزرگراه نیایش، قرار گرفته است که در سال 1395 افتتاح گردید و از امکانات آن می توان به آکادمی و زمین اسکیت و دوچرخه بی ام ایکس (BMX)، پیست دوچرخه سواری و مسیر پیاده روی اشاره کرد.

ساعات بازدید:
سینما گیم از ساعت 17:00 الی 23:00
پیست دوچرخه سواری از ساعت 15:00 الی 24:00
پل معلق آسمان ورزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 10:00 الی 24:00
سافاری وحشت از ساعت 16:00 الی 24:00
راپل از ساعت 16:00 الی 24:00
پرش در آسمان از ساعت 16:00 الی 24:00
قایق پرشی از ساعت 16:00 الی 24:00

هزینه ها:
سینما گیم: 5 الی 7 دقیقه 12،000 تومان
پیست دوچرخه: یک ساعت 18،000 تومان
پل معلق: 8،000 تومان
سافاری وحشت: 7 دقیقه 18،000 تومان
راپل: 12،000 تومان
پرش در آسمان: 15،000 تومان
قایق پرشی: 12،000 تومان

دسترسی 
با وسیله نقلیه شخصی: با استفاده از وسیله نقلیه شخصی از بزرگراه اشرفی اصفهانی وارد خیابان همیلا شوید. بوستان نهج البلاغه در این خیابان قرار گرفته است.
برای رفتن به فاز دوم هم می‌توانید از بزرگراه حکیم غرب از خروجی یادگار امام خارج شده و به سمت پارک نهج البلاغه برانید. 
با مترو: از خط 1 مترو می توانید در ایستگاه همت از قطار پیاده شوید و به سمت بوستان نهج البلاغه حرکت کنید.

آدرس پارک:
آدرس فاز 1:
از شرق پارک: یادگار امام جنوب، بلوار ایوانک غربی
از غرب پارک: بلوار اشرفی اصفهانی شمال، خیابان استاد نظری، بعد از میدان استاد نظری
از غرب پارک: بلوار اشرفی اصفهانی، پونک، بلوار همیلا

فاز 2: اتوبان حکیم غرب بعد از خروجی یادگار امام فاز دوم بوستان نهج البلاغه

فاز 3: تهران، منطقه پونک، انتهای بلوار همیلا، فاز یک بوستان نهج البلاغه 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به پارک نهج البلاغه

دیدنی های نزدیک به پارک نهج البلاغه

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید