• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای واوسر شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای واوسر شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای واوسر شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای واوسر شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای واوسر شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای واوسر شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای واوسر شهرستان مازندران استان ساری


روستای واوسر

نام مرکز دیدنی

Vavsar Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، 120 کیلومتری ساری، 95 کیلومتری سمنان

معرفی روستای واوسر
روستاهای مازندران همواره از مقاصد محبوب گردشگرانی بوده که به دنبال یافتن مکان های دنج، زیبا و آرامش بخش هستند. اگر قصد دارید کمی از زندگی شلوغ و پر سر و صدای شهری دور شوید و برای چند روزی هم که شده آرامش زندگی روستایی را تجربه کنید، می توانید یکی از این روستاها را به عنوان مقصد بعدی خود برای سفر به استان مازندران انتخاب کنید. روستای واوسر واقع در بخش چهاردانگه ساری یکی از روستاهای زیبای این استان است که برای شروع ماجراجویی خود، می توانید از اینجا شروع کنید.
روستای واوسر اولیه اکنون بدون خانه و متروکه است و اهالی آن به سر بیشه یا میرافضل و گندآب یا همان واوسر نو کوچ کرده اند. حدود 30 سال پیش بود که این اتفاق افتاد و مردم روستا به علت مشکلاتی نظیر عدم وجود آب شرب و جاده های ارتباطی، روستای واوسر اولیه را ترک کردند و در دو قسمت واوسر نو و میرافضل به زندگی خود ادامه دادند.
سربیشه یا واوسر نو، بخشی از مازندران است که حدود 1000 هکتار زمین کشاورزی در آن وجود دارد. زمین های کشاورزی پی تول، پی خانی و هلی چالک در شمال، تپه های کال تک در جنوب، تپه معدن و تعدادی زمین کشاورزی در شرق و جنگل های نرم آب در قسمت غربی این 1000 هکتار قرار گرفته اند. 
گفته می شود در گذشته شش نفر از فرزندان میر عمادالدین که از نسل امام موسی هستند در حال گذر از این محل بودند که به آب احتیاج پیدا می کنند و با کوشش میر افضل یک چشمه در این محل پدیدار می شود. اگرچه این اتفاق بیش از هفت قرن پیش افتاده اما از همان زمان تا به امروز این چشمه با نام میر افضل شناخته می شود. در سال های بعد مسجدی شبیه به ایوان و همچنین به صورت رو باز در کنار این چشمه ساخته شد. یک اتاق متعلق به حاج سلطانعلی محمدی هم در این محل به چشم می خورد. از سال 1360 به بعد هم خانه ها و بناهای دیگری در این محل ساخته شدند و به این شکل روستای میر افضل تشکیل شد. 

امکانات و جاذبه های روستا
این روستا دارای آب و هوایی معتدل و جنگل ها و پوشش گیاهی بسیار زیبایی است که گشت و گذار در میان آنها را به تجربه ای فراموش نشدنی بدل خواهد کرد. وجود جاده های ارتباطی به سمنان، ساری و دامغان که همه آسفالته هستند از دیگر ویژگی های قابل توجه روستای واوسر می باشد. آب آشامیدنی سالم، زمین های کشاورزی فوق العاده، امکانات مخابراتی و زمین های ورزشی روستا هم قابل توجه هستند. چشم اندازه های بسیار تماشایی به قله های شاهدژ و چهارنو هم از جاذبه های این روستا محسوب می شوند. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
درست مانند دیگر قسمت های مازندران، پیرامون این روستا را هم جاذبه های دیدنی دیگری فرا گرفته اند. قله شاهدژ و قله چهارنو، روستای بالاده، روستای ورند، پارک ملی کیاسر و چشمه باداب سورت چند نمونه از این مجموعه حیرت انگیز هستند که بازدید از آنها را هم نباید از دست بدهید. 

بهترین زمان برای بازدید از روستای واوسر
با توجه به آب و هوای معتدل این منطقه، بازدید از این روستا در هر زمان از سال امکان پذیر و لذت بخش است. با این حال، اگر قصد دارید از مناظر سرسبز و آب و هوای روستا نهایت استفاده را ببرید، فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از روستای واوسر است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای واوسر

تفریحات نزدیک به روستای واوسر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید