• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای بالاده شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای بالاده شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای بالاده شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای بالاده شهرستان مازندران استان ساری


روستای بالاده

نام مرکز دیدنی

Bala Deh Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، ساری، جاده کیاسر

معرفی روستای بالاده
روستای بالاده واقع در بخش چهار دانگه ساری، گزینه مناسبی برای تجربه حضور در مناطق روستایی استان مازندران است. این روستا به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری در استان مازندران معرفی شده است و بنابراین بازدید از آن شما را ناامید نخواهد کرد. 
این روستا که با نام دوسرشمار هم شناخته می شود یکی از دیدنی ترین روستاهای ساری است و بین قله شاهدژ و رشته کوه چهارنو قرار دارد. موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و همینطور ویژگی های فرهنگی این روستا باعث شده تا گردشگران بسیاری از این روستا بازدید کنند. روستای بالاده در ارتفاع 2800 متری قرار گرفته و تقریبا دارای آب و هوای کوهستانی است. این شرایط باعث شده تا با اولین بارش برف در ماه آبان در اطراف کوه های چهارنو، این منطقه تا خرداد ماه پوشیده از برف و سرد باشد. اما این زیبایی زمستانی در فصل بهار جای خودش را به گل های رنگارنگ و درختان سرسبز می دهد.
روستای بالاده بخشی از پنچ پاره ده است و روستاهای قلعه، پایین ده، تیله بن و واوسر، چهار روستای دیگر این دهستان را تشکیل می دهند. براساس آثار باقی مانده از قبرستان گبری، احتمال داده می شود که روستای اولیه ای که در این مکان ساخته شده بوده، نزدیک به 2000 سال قدمت داشته باشد. 
براساس آخرین سرشماری که در سال 1395 در این روستا انجام شده، 120 نفر ساکن این روستا بوده اند. البته اهالی این روستا به دلیل آب و هوای سرد این منطقه، هر پاییز به دشت استان مهاجرت می کنند و سپس در ماه های آخر بهار دوباره به این روستا بر می گردند. 

جاذبه های گردشگری روستا
گشت و گذار در میان جاذبه های طبیعی این روستا فعالیتی لذت بخش خواهد بود. قله شاهدژ در شمال بالاده درواقع سمبل روستا است. جنگل های انبوه و سرسبزی که تا ارتفاع 2500 متری این قله قرار گرفته اند بی شک مکانی عالی برای قدم زدن، پیک نیک و حتی کمپینگ می باشند. همچنین یک سری ویرانه و سنگ های خشتی بر روی این قله دیده می شوند که در واقع بقایایی از دژ و اماکن مسکونی باستانی هستند. 
در دامنه جنوب غربی قله شاهدژ یعنی شمال غربی روستای بالاده، یکی دیگر از جاذبه های این منطقه قرار گرفته است. در این محل، درون یک دره بزرگ، آبشاری به نام بندگاه به ارتفاع 12 متر قرار گرفته است. این آبشار در فصل بهار آب بیشتری دارد چرا که برف های دامنه های شاهدژ ذوب می شوند. 
علاوه بر این اگر به صخره نوردی آشنا باشید می توانید بر روی دیواره های سنگی آبشار بندگاه صخره نوردی کنید. همچنین روستاهای اطراف و جنگل های دامنه رشته کوه های چهارنو هم از دیگر قسمت هایی هستند که می توانید طی اقامتتان در این محل از آنها لذت ببرید. 

بهترین زمان برای بازدید از روستای بالاده
آب و هوای کوهستانی و شرایط جغرافیایی این روستا باعث شده تا فصل های بهار و تابستان زمان های مناسب تری برای بازدید از این روستا باشند. با این حال زیبایی و جذابیت برف های منطقه هم خودشان دلیل خوبی برای سفر به این روستا و روستاهای اطراف آن هستند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای بالاده

تفریحات نزدیک به روستای بالاده

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید