• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای مسکوپا شهرستان مازندران استان ساری


روستای مسکوپا

نام مرکز دیدنی

Maskupa Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، 60 کیومتری ساری، بخش فریم دودانگه

معرفی روستای مسکوپا
گشت و گذار در میان روستاهای جنگلی و کوهستانی ، همیشه از فعالیت های مورد علاقه گردشگرانی بوده که برای لذت بردن از طبیعت به استان مازندران سفر می کنند. این روستاها یکی از دلایل اصلی محبوبیت این منطقه هستند که هر شخصی باید برای یک بار هم شده تجربه بازدید از آنها را به خود هدیه دهد. بنابراین اگر می خواهید از زیبایی های پنهان طبیعت شمال کشور بی بهره نمانید، حتما باید از این روستاها دیدن کنید. برای شروع روستای مسکوپا را به شما پیشنهاد می کنیم. روستای مسکوپا واقع در 60 کیلومتری ساری، در میان رشته کوه های البرز، یکی از سرسبزترین و زیباترین روستاهای استان مازندران است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید.
واژه مسکوپا نامی است که به درستی برای این روستا انتخاب شده و به معنای زیبایی است. مسکوپا در اصل مه کوپا بوده و مه کوپا نیز به معنی ماه کوه پایه ها می باشد. این روستا در ارتفاع 880 متری از سطح دریا قرار گرفته و با جنگلی زیبا احاطه شده است. 
براساس آخرین سرشماری که انجام شده است، جمعیت این روستا 148 نفر بوده است و بیشتر اهالی آن به کشاورزی و یا دامپروری مشغول هستند. بنای امامزاده ابراهیم در حاشیه روستا و در میان جنگل های منطقه، از مکان های دیدنی این روستا محسوب می شود. از زیبایی های این اثر می توان به سقف ایوان آرامگاه اشاره کرد که به شکل لوزی بوده و اشعار محتشم کاشانی بر روی آن نقش بسته است. 

بهترین زمان برای بازدید
آب و هوای معتدل این روستا باعث شده تا تمامی روزهای سال برای بازدید از آن شرایط مساعدی داشته باشند. با این حال اگر می خواهید از زیبایی طیبعت منطقه نهایت لذت را ببرید، فصل بهار و تابستان را برای سفر به روستای مسکوپا انتخاب کنید. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
دشت فریم به خصوص در زمستان از دیدنی ترین مناطق نزدیک روستا است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. روستای سنگده و روستای ارزفون، برج رسکت در روستای رسکت، چشمه گرگین وا در یک کیلومتری روستای خوش نشان، شیرین رود و جنگل های اطراف آن، سد سلیمان تنگه و آبشار اوبن هم چند نمونه از دیگر مکان های دیدنی این منطقه هستند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای مسکوپا

تفریحات نزدیک به روستای مسکوپا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید