• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای نوکنده شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای نوکنده شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای نوکنده شهرستان مازندران استان ساری


روستای نوکنده

نام مرکز دیدنی

Now Kandeh Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، روستای نوکنده

معرفی روستای نوکنده
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. نوکنده یکی از روستاهای دیدنی در شهرستان ساری این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
نوکنده یکی از روستاهای کوچک از توابع بخش چهاردانگه در ۷۰ کیلومتری جنوب شهرستان ساری است که براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳9۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱66 نفر بوده ‌است. این روستا ز شمال به روستای پرویج آباد و ولاغوز، از جنوب به روستای نرگس زمین و اروت، از غرب به رودخانه تجن و از شمال به روستای کنتا منتهی می شود.

وجه تسمیه نوکنده
نوکنده از روستاهای قدیمی چهاردانگه می باشد که قدمت آن به دوران پیش از اسلام باز می گردد. گفته می شود در گذشته روستایی به نام کهنه ده در پایین دست نوکنده کنونی وجود داشته که به دلیل زلزله ای که چند صد سال پیش رخ داده است، این ده کاملا ویران شده و مردم آن تصمیم به ساخت روستای جدیدی گرفتند و نام نوکنده را بر آن گذاشتند. ( نو به معنی جدید و کنده kanda از kanta به معنی روستا یا خندق و نوکنده آبادی نو یا آبادی کنار خندق نو می باشد). ( پژوهشی در نام آبادی های شهرستان ساری، مختار عظیمی، ص ۱۴۶).

جاذبه های دیدنی روستای نوکنده
یک قلعه بسیار قدیمی در پایین دست نوکنده (انار تپه) وجود دارد که احتمال می رود مربوط به دوره ساسانیان باشد. آثاری از این قلعه به جای نمانده است و تنها شواهدی که موجود است تپه ای نسبتا مرتفع می باشد که در جلوی آن یک حیاط باز و بسیار بزرگ قرار دارد که این نشان دهنده یک دژ نظامی است، چرا که دور تا دور آن خندق وجود دارد و هنوز هم به خوبی قابل مشاهده است. 
 امامزاده ابراهیم و اسماعیل که در۴ کیلومتری غرب روستا واقع شده اند و همچنین امامزاده سید جمال الدین که در آخر محل بطرف روستای نرگس زمین قرار دارد از جاذبه های مذهبی روستا می باشند. 
از جاذبه های طبیعی روستا نیز می توان به رودخانه بسیار زیبا و پرآبی اشاره کرد که سرچشمه آن رشته کوه های واقع در استان سمنان است و سد سلیمان تنگه بیشتر آب خود را از طریق آن تامین می کند. انار تپه که پیشتر هم به آن اشاره شد پر از درخت انار وحشی و زرشک وحشی است و دارای مناظر زیبایی از روستا است. امیر کاله یک منطقه جنگلی با چشمه های فراوان و همچنین توسکا چال در غرب روستای نوکنده با وسعت بسیار زیاد و درختان سر به فلک کشیده توسکا، کُندِس، ولیگ و تِلکا از دیگر جاذبه های طبیعی روستای نوکنده می باشند. آب‌گرم والسر از دیگر مکان های گردشگری طبیعی روستای نوکنده است که به دلیل برخورداری از مواد معدنی فراوان در درمان بیماری های مختلفی همچون سنگ کلیه، رماتیسم، بیماری های پوستی، دردهای عضلانی مانند کمردرد مفید واقع شده است و همه افراد می توانند از خواص فراوان این آبگرم بهره‌ مند شوند.
متاسفانه به دلیل کاهش جمعیت نوکنده این روستا امکانات رفاهی و اقامتی زیادی ندارد ولی در صورتی که بخواهید شب را در این روستا سپری کنید می توانید از اهالی، خانه های روستایی را اجاره کنید. همچنین می توانید با اجاره ویلا در ساری از سفر به این روستای زیبا لذت ببرید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای نوکنده

تفریحات نزدیک به روستای نوکنده

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید