• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای ول آغوز شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ول آغوز شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ول آغوز شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ول آغوز شهرستان مازندران استان ساری


روستای ول آغوز

نام مرکز دیدنی

Val Aghouz Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، روستای ولاغوز

معرفی روستای ول آغوز
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. ولاغوز یکی از روستاهای دیدنی در شهرستان ساری این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
ولاغوز یکی از روستاهای کوچک از توابع بخش چهاردانگه در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب شهرستان ساری است که براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳9۵ صورت گرفته، جمعیت آن 258 نفر بوده ‌است. ولاغوز از جنوب به روستای پروریج آباد (پرجیوا)، از شرق به روستای پاجا، از غرب به جنگل و از شمال به جاده ساری کیاسر منتهی می ‌شود. فاصله روستای ولاغوز تا جاده اصلی ساری-کیاسر ۶ کیلومتر است و جاده روستاهای پرجیوا، آبکسر، نوکنده، نرگس زمین و اروت از این روستا می‌گذرد. این روستا دارای مناظر طبیعی و بکر و زیبایی است و بازدید یک روزه از آن می تواند خاطره خوشی را برایتان به جا بگذارد.
توجه داشته باشید که این روستا را با روستای دیگری که آن هم به نام ولاغوز است و از توابع بخش مرکزی شهرستان کردکوی در استان گلستان می باشد اشتباه نگیرید. نام روستای ولاغوز در شهرستان ساری معمولا به صورت دو واژه جدا از هم (ول آغوز، که آغوز به معنای گردو است) نیز نوشته می شود.

وجه تسمیه روستای ول آغوز
به نظر می رسد نام اصلی این روستا وِل آغوز به معنای "گردوی بدون صاحب" است و منشا نامگذاری آن هم وجود درختان گردوی بدون صاحب در جنگل بوده است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای ول آغوز

تفریحات نزدیک به روستای ول آغوز

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید