• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای کرسام شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای کرسام شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای کرسام شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای کرسام شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای کرسام شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای کرسام شهرستان مازندران استان ساری


روستای کرسام

نام مرکز دیدنی

Kersam Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، 50 کیلومتری ساری، جاده ساری به کیاسر، دهستان گرماب

معرفی روستای کرسام
روستای کرسام واقع در 50 کیلومتری ساری یکی از روستاهای مقصد گردشگری است که از موقعیت مکانی خوبی در بخش چهاردانگه استان مازندران برخوردار است. علاوه بر جنگل های انبوهی که قسمت غربی روستای کرسام را فرا گرفته است، روستاهای زیبای دیگری مانند روستای سرخ ولیک در شمال، روستای خال خیل در جنوب و روستای الیر در شرق آن قرار گرفته اند. 
این روستا پر از مناظر زیبا از جمله آبشار، جنگل و دیگر چشم اندازهای طبیعی است و مردم مهربان و صمیمی روستا نیز از دیگر ویژگی های آن می باشد. 
در گذشته نام این روستا کرسنگ بوده که “کر” به معنای دره می باشد. شاید دلیل این نامگذاری، تخته سنگ های بزرگی بوده که در گذشته درون این منطقه وجود داشته و مردم از آنها برای ساخت خانه ها و بناهای مورد نیازشان استفاده می کردند. البته با گذشت زمان نام کرسنگ به کرسام تغییر یافته است که سام نیز به معنای “مرگ” است. بر اساس آخرین سرشماری که در سال 1395 انجام شده، تعداد ساکنین روستا را 147 نفر تخمین زده اند. 

جاذبه های گردشگری روستای کرسام
این روستا دارای جنگل های بسیار زیبایی است که قدم زدن در میان آنها از فعالیت های لذت بخش گردشگران است. به علاوه آبشار اوجرجری که در کنار آن قرار گرفته هم مکانی عالی برای طبیعت گردی و پیک نیک و حتی کمپینگ محسوب می شود. آبشار اوپرنه، آبندان شاه کلا و روستاهای اطراف کرسام از جمله روستای ایلال هم از دیگر جذابیت های این روستا هستند که بازدید از آنها نیز بی شک سفرتان به این منطقه را دوست داشتنی و به یاد ماندنی خواهند ساخت. 

بهترین زمان برای بازدید
اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، فصل بهار بهنرین زمان برای بازدید از این منطقه است و اگر به تفریحات آبی نمایل بیشتری دارید تابستان می تواند گزینه خوبی باشد. همینطور باید گفت که رنگ های زیبای طبیعت در فصل پاییز هم فضایی دوست داشتنی ایجاد می کند و قدم زدن در میان جنگل های رنگارنگ منطقه در این فصل نیز خالی از لطف نخواهد بود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای کرسام

تفریحات نزدیک به روستای کرسام

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید