• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای علمدار ده شهرستان مازندران استان ساری


روستای علمدار ده

نام مرکز دیدنی

Alamdar Deh Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، بخش کلیجان رستاق، دهستان تنگه سلیمان

معرفی روستای علمدار ده
مازندران یکی از زیباترین استان های کشور است که به راحتی می توان گفت سرتاسر اش پر است از زیبایی و شگفتی. روستاها و شهرهای این استان مانند گنجینه هایی هستند که انواع جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی را در خود جای داده اند. 
روستاهای این استان با فضاهایی جنگلی و کوهستانی که دارند، مقاصدی فوق العاده برای گذراندن اوقاتی دور از سر و صدا و شلوغی زندگی مدرن هستند. روستای علمدارده نمونه ای از این مجموعه سرسبز و باشکوه می باشد که در دهستان تنگه سلیمان ساری خودنمایی می کند. 
این روستا محل زندگی 113 نفر جمعیت می باشد، این عدد رو براساس آخرین سرشماری انجام شده در روستا تخمین زده اند. این مردم به زبان مازندرانی و فارسی صحبت می کنند و شیعه مذهب هستند. اغلب ساکنین علمدارده به مشاغلی نیظیر کشاورزی، باغداری و دامداری مشغول هستند. برنج، غلات و لبنیات از محصولات عمده و اصلی این روستا به شمار می روند. گروهی از این مردم در کنار این شغل ها به تولید صنایع دستی مانند شال و کرباس نیز می پردازند. طبق کتاب پژوهشی مختار عظیمی نام این روستا به معنی روستای پارسیان است. 

جاذبه های گردشگری روستا
این روستای زیبا، فضایی کوهستانی با شیب و ناهمواری های فراوانی را به نمایش می گذارد. شیب های تند و پوشش گیاهی بی نظیر علمدارده از ویژگی ها و شگفتی های آن محسوب می شوند. درختان راش، ممرز و بلوط جلوه منحصر به فردی را به این روستا بخشیده اند. یکی از معروف ترین آثار طبیعی این روستا، آبشار جو دو سر است که محلی بسیار مناسب برای وقت گذرانی، عکاسی و فعالیت هایی از این دست به شمار می رود. 

جاذبه های گردشگری نزدیک به روستا
اطراف این روستا هم مانند دیگر بخش های مازندران پر است از دیدنی و جاذبه گردشگری. روستای چاچکام با فضایی بسیار سرسبز و همچنین روستای ورند و اماکن تاریخی داخل اش نمونه هایی از این جاذبه های نزدیک به علمدارده هستند که بهتر بازدید از آنها را هم فراموش نکنید. به علاوه این روستا تنها 30 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد به همین ترتیب رفتن به آنجا و بازدید از جاذبه های بی شمار ساری هم آسان خواهد بود. 

بهترین زمان برای سفر به روستای علمدارده
این روستا آب و هوایی کوهستانی دارد و از همین رو زمستان هایش بسیار سرد و تابستان هایش نسبتا گرم و معتدل هستند. برای بازدید از این روستا و گشت و گذار میان زیبایی های آن بهار و تابستان بهترین زمان محسوب می شوند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای علمدار ده

تفریحات نزدیک به روستای علمدار ده

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید