• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای میدانک شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای میدانک شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای میدانک شهرستان مازندران استان ساری


روستای میدانک

نام مرکز دیدنی

Meydanak Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، روستای میدانک

معرفی روستای میدانک
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. میدانک یکی از روستاهای دیدنی در شهرستان ساری این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
میدانک یکی از روستاهای کوچک از توابع بخش کلیجان ‌رستاق است که در 45 کیلومتری جنوب شهرستان ساری قرار گرفته است و با سد شهید رجایی (سلیمان تنگه) حدود ۶ تا ۷ کیلومتر فاصله دارد. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳9۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱13 نفر بوده ‌است. بیشتر اهالی این روستا کشاورز هستند و به کاشت برنج در حاشیه رود تجن و در پایین دست سد شهید رجایی و همچنین کاشت گندم و کشت کلزا در مزارع اطراف روستا مشغول می باشند. 
جالب است بدانید که این روستا در گذشته مدتی متعلق به بخش چهاردانگه و دودانگه بوده و در تقسیمات جدید به بخش کلیجانرستاق پیوسته است. این روستا همچنین در میان روستاهای همجوار اجارستاق وکلاخیل و لارما از قدمت بیشتری بر خوردار بوده و بر اثر بلایای طبیعی از قبیل زلزله و رانش زمین و سیل و بیماری هایی از قبیل وبا، طاعون و دیگر بیماریهای مسری بارها در طول تاریخ تغییر مکان داده است تا امروز در جای فعلی خود قرار بگیرد. 
امروزه می توان آثار و بقایای روستاهای جا به جا شده را در اطراف محل فعلی روستای میدانک مشاهده کرد و برخی از آنها حتی دارای نام های مختلفی بوده اند. بقایای قدیمی ترین روستا را می توان در جنگل های شرق میدانک به نام "قلعه سر" پیدا کرد و به نظر می رسد روستایی که در این مکان بنا شده بوده به همین نام معروف بوده است. همچنین حفاری های انجام شده توسط اهالی روستا در این منطقه و نوع قبرها نشان می دهد که قدمت این روستا به دوران پیش از اسلام می رسد. در این حفاری ها مصالحی از قبیل آجر و حتی لوله هایی بدست آمد که نشان می داد روستای یاد شده در گذشته بسیار پیشرفته بوده و دارای مردمی متمدن بوده است. 
روستای میدانک دارای طبیعت بسیار زیبایی نیز می باشد که بویژه آن را برای یک سفر آخر هفته در فصل بهار و تابستان به مقصدی ایده آل تبدیل می کند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای میدانک

تفریحات نزدیک به روستای میدانک

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید