• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای ورند شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ورند شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ورند شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ورند شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ورند شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ورند شهرستان مازندران استان ساری


روستای ورند

نام مرکز دیدنی

Varand Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، ساری، بخش کلیجان رستاق

معرفی روستای ورند
اگرچه شهر ساری به عنوان مرکز استان مازندران، شناخته شده ترین بخش این استان است، اما روستاهای آرام و خوش آب و هوای اطراف آن هم که در میان جنگل های دنج واقع شده اند، بسیار دیدنی و محبوب طبیعت گردان هستند. یکی از این روستاها، روستای ورند از توابع بخش کلیجان رستاق شهرستان ساری است که نزدیک رودخانه زیبای تجن بوده و جاده اصلی ساری – کیاسر در 30 کیلومتری جنوب آن قرار دارد.
ور به معنی کنار و هند به معنی رود، در کنار هم نام این روستا را تشکیل داده اند که با گذر زمان کلمه ورهند به ورند تغییر یافته است. به دو دلیل گفته می شود که این روستا در واقع محل زندگی حاکمان بوده است، نخست آنکه روستا در ارتفاعات قرار گرفته و به دلیل آب و هوای بی نظیری که دارد حاکمان اینجا را محل استقرار خود قزار داده اند و دوم به دلیل معنی واژه سانسکریت ورندرا (سلطان) می باشد. 
بر اساس سرشماری سال 1395 این روستای چند صد ساله ۱۵۸ نفر را در خود جای داده که شغل بیشتر این افراد کشاورزی و یا دامپروری است. 

اهمیت بازدید از این روستا
قبل از اشاره به هر مورد دیگری باید وجود طبیعت زیبا و سرسبز ورند را یادآور شویم. بازدید و پیک نیک و کمپینگ در این روستا از مواردی است که خاطرات بسیار خوشی را برایتان به همراه خواهد داشت. 
علاوه بر طبیعت، از جمله مکان های دیدنی این روستا می توان به آرامگاه به جا مانده در آن اشاره کرد. در این آرامگاه، مقبره هایی میان درختانی تنومند به چشم می خورند که حکایت از تاریخ کهن این روستا و همچنین زرتشتی بودن مردم آن در گذشته دارد. روی یک تپه و روبه روی دره ها و کوه های اطراف، مقبره امامزاده علی از نوادگان امام سجاد قرار گرفته است که قدمت آن را 1300 سال تخمین زده اند. 
بقعه موجود در این زیارتگاه به شکل مستطیلی در ابعاد 12 در 6 متر می باشد که یک یک بام حلبی داشته و سه ستون در قسمت جلویی ایوان قرار گرفته است. از زیبایی های آن می توان به گنبد توپی مانند یک متری آن اشاره کرد. 
تماشای خانه های رنگارنگ با درب های چوبی و بوی کاهگلی که در هوا پیچیده است، قدم زدن در این روستا را به تجربه ای خاص تبدیل می کند. صدای حیوانات، مه غلیط، آسمان پر ستاره شب های روستا و میوه های جنگلی نظیر آلو هم از دیگر ویژگی های این روستا هستند. 

بهترین زمان برای بازدید
از آنجا که این روستا دارای درختان انبوه بسیار زیاد می باشد و همچنین در ارتفاعات قرار گرفته است، برای لذت بردن از آب و هوای معتدل آن و تماشای سرسبزی درختان، فصول بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از این روستای زیبا هستند.

جاذبه های گردشگری نزدیک
علاوه بر جنگل های اطراف روستا، رودخانه تجن، روستاهای مالخواست و آهودشت، پارک ملل، پارک قائم، روستای آبندانسر، تالاب حمید آباد و پارک جنگلی شهید زارع چند نمونه از جاذبه های اطراف روستای ورند هستند که می توانید در زمان سفر به این منطقه از آنها نیز بازدید کنید. 

مسیر دسترسی به روستا ورند
مسیر رسیدن به این روستا درست مانند خود روستا زیبا و لذت بخش است. پس از عبور از سه راه تاکام، پایین جاده ورودی این روستا قرار گرفته و بعد از عبور از آن هم باید یک جاده جنگلی پر پیچ و خم را پشت سر بگذارید تا به این روستا برسید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای ورند

تفریحات نزدیک به روستای ورند

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید