• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  شیرین رود ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  شیرین رود ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  شیرین رود ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  شیرین رود ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  شیرین رود ساری شهرستان مازندران استان ساری


شیرین رود ساری

نام مرکز دیدنی

Shirin Rood Sari

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 تا 2 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

679J+PV Talarem, Mazandaran Province, Iran

معرفی شیرین رود ساری
مازندارن رودخانه های پر آب و خروشان بسیاری را در خود جای داده است که درکنار جنگل ها و کوهستان های دیدنی اش به یکی از بهترین مقاصد محبوب برای لذت بردن از طبیعت و تفریح تبدیل شده است. برای رسیدن به شیرین رود باید به روستای خرم آباد، یکی از مقاصد گردشگری در این شهر سفر کنید و فاصله شیرین رود تا شهر ساری حدود 75 کیلومتر است. این رود به عنوان یکی از سرچشمه های رودخانه تجن شناخته می شود و بسیار پرآب است.
آب این رودخانه‌ سرد که از پر آب ترین های منطقه دودانگه محسوب می شود، از رشته کوه های البرز مرکزی و خطر الراس خرونرو، معروف به آلپ ایران تامین می شود. سرمای انکار ناپذیر شیرین رود به دلیل عبور آن از جنگل های انبوه راش و ممرز است و عدم تابش زیاد آفتاب به آن باعث شده تا دمای این رود گاهی اوقات به ۱۰ الی ۱۵ درجه بالای صفر برسد. در طی این مسیر رودخانه با عبور از میان صخره ها، آبشارهای کوچک و بزرگی را بوجود می آورد که برخی از آنها پلکانی و برخی دیگر حوضچه های نسبتا عمیقی دارند و امکان شنا کردن در آنها وجود دارد. سفر شیرین رود با رسیدن به روستاهای دودانگه و سیراب کردن شالیزارهای آنها به انتهای خود نزدیک می شود و سرانجام با پیوستن به دریاچه سد سلیمان به پایان می رسد.
اگرچه شیرین رود در واقع از سرچشمه های رود تجن است اما با وجود زیبایی بسیارش تا کنون بازدیدکننده های کمی را به خود دیده است، به آن دلیل که صعود به سرچشمه و دیگر نقاط آن تنها با گذر از رود امکان پذیر می باشد. در امتداد شیرین رود یک استخر پرورش ماهی ساخته شده است که می توانید از ماهی های زیبای درونش دیدن کنید. البته درون خود رود هم ماهی قزل آلای خال قرمز وجود دارد که البته صید آنها کاملا ممنوع است. در صورت بازدید از این محل حتما کیسه زباله به همراه داشته باشید و تحت هیچ شرایطی محیط بکر آن را آلوده نکنید و به گونه ای به آنجا سفر کنید که هیچ ردی از شما در طبیعت باقی نماند.

جاذبه های گردشگری نزدیک
جنگل های خرم آباد، دریاچه سد سلیمان، چشمه گرگین وا، آبشار اوبن و روستای پرکوه دودانگه تعدادی از جاذبه های بی شمار این منطقه هستند و بهتر است برای خاطره انگیزتر کردن اقامتتان هنگام سفر به این منطقه بازدید از آنها را نیز از دست ندهید.

بهترین زمان برای بازدید
به دلیل آنکه تابش آفتاب به محیط اطراف شیرین رود بسیار کم است دمای هوای این ناحیه همیشه سردتر از دیگر مناطق روستا است و بهتر است در فصل گرم سال به آنجا سفر کنید و در صورت امکان لباس مناسب به همراه داشته باشید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به شیرین رود ساری

تفریحات نزدیک به شیرین رود ساری

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید