• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کاخ موزه باغچه جوق شهرستان آذربایجان غربی استان ماکو
  •  کاخ موزه باغچه جوق شهرستان آذربایجان غربی استان ماکو
  •  کاخ موزه باغچه جوق شهرستان آذربایجان غربی استان ماکو


کاخ موزه باغچه جوق

نام مرکز دیدنی

Baqcheh Jooq Palace

نوع مرکز دیدنی

موزه تاریخی

شهرستان

ماکو

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

حدود 1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

از ساعت 9 صبح الی 18

نرخ قیمت ورودی

ارزان

آدرس

آذربایجان غربی، ماکو، روستای باغچه جوق، خیابان سردار

کاخ موزه باغچه جوق از بناهای شاخص ایرانی با قدمتی تاریخی از عهد قاجارها، مقر حکومتی اقبال السلطنه، سردار ماکو به شمار می رفت. ساخت این کاخ موزه از زمان پاشاخان پدر اقبال السلطنه شروع و در دوره حکومتی وی به پایان رسید. این بنای شاخص با معماری بدیعش در مرکزیت باغی با چشمه ای پر آبو درختان کهن و متنوع، به مساحتی در حدود 11 هکتار قرار گرفته است. کاخ از مصالح سنگی و آجری با پنجره و اُرُسی های بزرگ، ساخته شده و جلوه گر تمام و کمال معماری قاجاری است. فضا های داخلی آن با گچبری، نقاشی و آینه کاری مزین گشته، همچنین در برخی از قسمت های نما مجسمه های بسیار زیبای گچی به چشم می خورند. بنا از دو طبقه تشکیل شده و شامل قسمت هایی نظیر تالار اصلی، اتاق ها، سرسرا، ایوان و راه پله است. سقف آن به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه، شیروانی ساخته شده تا از جمع شدن باران و برف بر روی آن جلوگیری شود. اولین برخورد با این کاخ، سردری فاخر برگرفته از معماری روسی و تزییناتی قاجاری است. هشتی بی شک بهترین محل گذر و تعامل با دیگر است و این قسمت از کاخ، با سقف گچکاری شده و کاربندی هایی زیبا به همراه نقاشی هایی با خطوط نیلی و طلایی تزیین شده و نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند. از دیگر مکان های دیدنی باغچه جوق، اتاقی با دیوار های صورتی مشهور به اتاق چهره است. انعکاس اشعه های خورشید از میان پنجره هایی با شیشه های رنگی، جذابیت این فضا را دو چندان کرده است. اتاق موزه خانوادگی با تصویری از افرادی چون تیمور تیموری ملقب به اقبال السلطنه، آنالی خانم، عزت الله خان، مرتضی قلی خان، دیگر فضای گردشگری این کاخ به شمار می رود. حوضخانه کاخ باغچه جوق با آینه کاری هایی چشم نواز، در نوع خود از نمونه های شاخص است که به هنگام جوشیدن آب در حوض، انعکاسش در آینه ها منظره ای بدیع را به تصویر می کشد. 
درهای این بنا از سال 1364 خورشیدی برای بازدید عموم گشوده شد و در تیرماه سال 1375 با شماره 1739 به ثبت میراث ملی ایران در آمد. در میان سال های 1382-1383 خورشیدی بخش هایی از عمارت، فضاهای خدماتی و محوطه بازسازی شدند و زیبایی این قصر دو چندان شد. هم اکنون کاخ باغچه جوق به دلیل شاخص بودنش به موزه تبدیل شده و از گران قیمت ترین اشیا قرار گرفته در آن می توان به اولین گرامافون ایران اشاره کرد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به کاخ موزه باغچه جوق

تفریحات نزدیک به کاخ موزه باغچه جوق

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید