• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  زندان سلیمان (زندان دیو) شهرستان آذربایجان غربی استان تکاب
  •  زندان سلیمان (زندان دیو) شهرستان آذربایجان غربی استان تکاب
  •  زندان سلیمان (زندان دیو) شهرستان آذربایجان غربی استان تکاب


زندان سلیمان (زندان دیو)

نام مرکز دیدنی

Zendan Soleyman

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

شهرستان

تکاب

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

تمامی روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان آذربایجان غربی، 45 کیلومتری تکاب، 3 کیلومتری غرب تخت سلیمان

در میان دشت های زیبا و مخملین تخت سلیمان، پدیده ای طبیعی در پس قرن ها فعالیت زمین و رسوب گذاری کانی های موجود در دریاچه آن به وجود آمده که امروزه به آن زندان سلیمان می گویند. این مکان گردشگری کوهی است مخروطی شکل و در راس آن سوراخی به قطر حدودا 65 متر ایجاد شده که گودالی 80 متری را در خود جای می دهد. اگر به سمت زندان سلیمان حرکت کنید حتما از فاصله چندین کیلومتری شاهد این قله خواهید شد، چرا که بلندترین نقطه آن با زمین های اطرافش به 97 الی 107 متر می رسد.
گفته شده در ابتدا داخل این گودال عمیق مملو از آب بوده و به مرور زمان از حجم آن کاسته شده است تا آن که امروزه هیچ اثری از این دریاچه عمیق وجود نداشته است. اگر کمی دل و جرات داشته باشید و به لبه این سیاه چال بروید، در عین زیباییش شاید کمی برایتان وهم آور به نظر برسد اما با کمی دقت پی به چشمه های گازدار خواهید شد. حواستان را جمع کنید که با احتیاط به لبه این پرتگاه بروید و در قسمت های مطمئن آن قدم بگذارید.
جالب است بدانید 7 تا 9 قرن پیش از میلاد مسیح (ع)، اقوام مانایی از این گودال به عنوان نیایشگاه استفاده می کردند و این کاربری در دوره ساسانیان علاوه بر نیایشگاه موبدان دین زرتشت به قربانگاه این مردمان نیز تبدیل شد و از قداست بالایی برخوردار بود. اگر به اطراف دهانه نگاهی بی اندازید، شاهد بقایای به جا مانده از بنایی ساسانی خواهید بود. این ساختمان همان قربانگاه است و به دلیل رود های روان اطراف گودال، مردم از احترام بالایی برای این منطقه برخوردار بودند و آن را مقدس می پنداشتند.
از دیگر نام های زندان سلیمان، زندان دیو است. علت این نامگذاری به افسانه هایی در رابطه با حضرت سلیمان و داستان یه دام انداختن دیو پلید به داخل این سیاه چال باز می گردد. در میان حکایت های بومی این منطقه نقل شده است حضرت سلیمان تمام دیوهای نافرمان را به داخل این گودال تبعید می کرد و یکی از این دیوها انگشتر حضرت سلیمان را که اسم اعظم الهی بر روی آن حک شده بود را دزدیده بود. از آن پس مردم معتقدند هرکس به داخل گودال برود توسط این دیو طلسم شده، خواهد مرد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به زندان سلیمان (زندان دیو)

تفریحات نزدیک به زندان سلیمان (زندان دیو)

نظرها

  • 1 0

    خیلی عالیییییییییییییییی


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید