• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  قره کلیسا شهرستان آذربایجان غربی استان چالدران
  •  قره کلیسا شهرستان آذربایجان غربی استان چالدران
  •  قره کلیسا شهرستان آذربایجان غربی استان چالدران
  •  قره کلیسا شهرستان آذربایجان غربی استان چالدران


قره کلیسا

نام مرکز دیدنی

St. Thaddeus Monastery

نوع مرکز دیدنی

کلیسا و صومعه

شهرستان

چالدران

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

نیمه اول سال 09:00 صبح الی 20:00, نیمه دوم سال 09:00 صبح الی 17:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

3،000 تومان

آدرس

آذربایجان غربی، 20 کیلومتری شمال شرقی سیه چشمه و 7 کیلومتری شمال جاده چالدران، روستای قره کلیسا

استان زیبای آذربایجان غربی از قطب های گردشگری ایران به شمار می رود و در جای جای خود بخش های عظیمی از فرهنگ و تمدن کشورمان را گنجانده است. در این میان قره کلیسا یا همان کلیسای تادئوس مقدس(St. Thaddeus) یا طاطائوس مقدس با قدمتی دیرین از مکان های با ارزش این استان به شمار می رود. دیرینگی قره کلیسا به دوران اولیه آغاز مسیحیت باز می گردد و نخستین کلیسای جامع جهان محسوب می شود. در ابتدای دهه 40 میلادی طاطاووس مقدس، از پیروان حضرت عیسی (ع)، به ایران آمد تا به تبلیغ دین مسیحیت بپردازد اما سر انجام به حکم پادشاه آن روزگار ارمنستان، حکم قتل آن صادر شد و قره کلیسا محل دفن ایشان است. سالانه در روزهای پایانی تیر ماه و اوایل مرداد ماه مراسم ویژه ای برای کشته شدن تادئوس مقدس در قره کلیسا برگزار می شود و پیوسته میزبان مسیحیان ایران و جهان است.
قره به معنای بزرگ و قره کلیسا به معنای کلیسای بزرگ است، از طرفی نام دیگری بر این بنا نهادند و آن قرا کلیسا است چرا که به زبان آذری قرا هم معنی سیاه است و بخش شرقی بنا نیز با سنگ های سیاه زینت یافته شده است. میراث های تاریخی دنیا پیوسته دچار تغییرات و بلایا طبیعی بسیاری بوده اند و قره کلیسا نیز از این قضیه مستثنی نیست. یکی از این اتفاق ها حمله چنگیزخان مغول بود و قسمتی از بنا به دست او تخریب شد اما خواجه نصیرالدین طوسی توانست آن را مرمت کند. در کنار محراب کلیسا کتیبه ای قرار داده شده است و بر روی آن نوشته شده که در سال 1391 میلادی بخش اعظم بنا به دلیل زلزله شدید از بین رفته بود اما باری دیگر توسط اسقف زاکاریا در طی 10 سال، مرمت شد و مورد استفاده قرار گرفت.
اهمیت و ارزش این کلیسا تا آنجایی است که در طی نشست 32 یونسکو در سال 2008 میلادی، به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید.

نکته: نرخ قیمت اتباع خارجی 20،000 تومان می باشد


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به قره کلیسا

تفریحات نزدیک به قره کلیسا

نظرها

  • 0 0

    یکمین کلیسای جهان در ایران چه میکند مگر میشود کاخ ملکه انگلیس در ایران باشد؟ کاس یی زیر نیم کاسست


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید