• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کوه کلکچال شهر تهران استان تهران
  •  کوه کلکچال شهر تهران استان تهران
  •  کوه کلکچال شهر تهران استان تهران
  •  کوه کلکچال شهر تهران استان تهران


کوه کلکچال

نام مرکز دیدنی

KolakChal Mountain

نوع مرکز دیدنی

پیاده روی و کوهنوردی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

نیاوران

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

4 الی 5 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، خیابان نیاوران، خیابان فیضیه، پارک جمشیدیه

قله کلکچال با ار تفاع 3350 متر در شمال تهران واقع شده است. اکثرا کسانی که به دنبال یک مسیر کوتاه، کم خطر، با طبیعتی زیبا و با امکانات تفریحی- رفاهی مناسب هستند، صعود به این قله را بر می گزینند. قله ای زیبا و کم شیب مناسب برای همه جهت صعود می باشد. بعد از رفتن پارک جمشیدیه و دو ساعت کوهپیمایی در مسیری پر پیچ و خم اما عریض به مجتمع کلکچال می رسید. از کلکچال به سمت گردنه گرز دره رفته و از آنجا مستقیما به قله می رسید. كلا 2:30 ساعت وقت نياز داريىد تا اين قله را فتح كنید. فقط کافی است لباس و کفش مناسب همراه داشته باشید. در افسانه های شاهنامه آمده است که کلکچال محل زندگی دیو سپید بوده است.

نکات مهم
1) توجه داشته باشید در قسمت های بالایی کوه هوا چند درجه خنک تر است و باید با توجه به فصل لباس مناسب همراه داشته باشید. در طول کوه پیمایی باید همواره آب آشامیدنی با خود داشته باشید و در فواصل منظم حتما اب بنوشید تا خدای نا کرده سلامتی تان به خطر نیفتد.
2) با توجه به محدودیت سرویس های بهداشتی همواره تمهیدات لازم در این راستا را از قبل به عمل آورید. 20 کیلومتر کوه پیمایی مسیری کمی نیست.
3) دانه های روغنی، انجیر خشک، کشمش علاوه بر کم وزن بودن و سهولت در خوردن بسیار انرژی زا هستند سعی کنید در کوه نوردی همراه خودتان مقداری از آنها را داشته باشید.
4) یک سوت در طبیعت برای کمک خواستن کمک زیادی به شما می کند. پس همراه بردن یک سوت کوچک را فراموش نکنید.
5) چسب زخم، پانسمان، ژلهای مسکن درد، داروهای مسکن و کرم ضد آفتاب وعینک آفتابی، کلاه نقاب دار از لوازم ضروری در صعود به قله هستند.
6) ژل آتش زنه و فندک و یک پلاستیک زباله برای جلوگیری از خیس شدن در برابر رگبارهای بهاری و پاییزی نیز باید همراه کوهنوردان باشد.

دسترسی به کوه کلکچال
با وسیله نقلیه شخصی: از میدان تجریش وارد خیابان نیاوران شده و سپس از خیابان فیضیه به پارک جمشیدیه می رسید. از بزرگراه صدر هم می توانید وارد کامرانیه شوید و سپس وارد نیاوران شده و از خیابان فیضیه به پارک جمشیدیه برسید.
با وسایل نقلیه عمومی: با استفاده از بی آرتی خط 4 یا مترو خط 1 به میدان تجریش رفته و از آنجا  با تاکسی دربست به پارک جمشیدیه بروید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به کوه کلکچال

دیدنی های نزدیک به کوه کلکچال

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید