• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دره پیازچال شهر تهران استان تهران
  •  دره پیازچال شهر تهران استان تهران
  •  دره پیازچال شهر تهران استان تهران
  •  دره پیازچال شهر تهران استان تهران
  •  دره پیازچال شهر تهران استان تهران
  •  دره پیازچال شهر تهران استان تهران
  •  دره پیازچال شهر تهران استان تهران
  •  دره پیازچال شهر تهران استان تهران
  •  دره پیازچال شهر تهران استان تهران
  •  دره پیازچال شهر تهران استان تهران


دره پیازچال

نام مرکز دیدنی

Piazchal Valley

نوع مرکز دیدنی

پیاده روی و کوهنوردی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

آجودانیه و دارآباد

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، خیابان پور ابتهاج، خیابان سباری، خیابان محبی، پارکینگ دار آباد

دره پیاز چال در ارتفاعات جنوبی رشته کوه البرز در استان تهران قرار دارد. این دره بسیار زیبا در هر چهار فصل سال به نوعی سرسبز می باشد. البته برای رسیدن به این دره ناگزیر باید مسیر صعود به قله پیاز چال را  طی کنید. برای صعود به قله پیازچال کافی است به محله دارا آباد تهران بروید و از پارکینگ دارآباد طبیعت گردی خود را شروع فرمایید. از پارکینگ دارآباد در حدود 20 دقیقه پیاده روی دارید تا به کافه سربند غلاک برسید. ممکن است با دیدن مسیر ناهموار به کلی ناامید شوید اما نگران نباشید فقط 200 متر ابتدای راه سنگلاخی است بعد از عبور از کافه باید 100 متر مسیر کاملا صاف و هموار را طی کنید تا به تابلوی زرد رنگی برسید که مسیر قله دارآباد را نشان می دهد. باید به سمت قله دارآباد وارد مسیر پاکوب بروید از لابه لای درختان کاج رد شوید تا به یال شن سیاه برسید 30 دقیقه مستقیم کوهپیمایی کنید  تا به تابلوی دوم که بر سر یک دو راهی قرار گرفته است برسید. هر کدام از مسیرها را طی کنید به قله می رسید منتها بهتر است مسیری را انتخاب کنید که به قله دارآباد، چشمه دراز لش می رود چون در این صورت شما در مدت 2 ساعت به ارتفاع 2500 متری می رسید. در طول مسیرتان یک لوله آب آشامیدنی وجود دارد که کوهنوردان آن را سوراخ کرده اند و آب آشامیدنی خود را از آن تامین می کنند و سوراخ را با یک تکه چوب مسدود کرده اند می توانید به راحتی تکه چوب را بردارید و بطری های آب خود را پر نمایید و دوباره سوراخ لوله را با چوب مسدود نمایید. به دلیل عدم وجود آب آشامیدنی در ادامه مسیرتان بهتر است حتما بطی های آبتان را در این مکان پر نمایید. همین مسیر را ادامه بدهید تا به خط الراس  برسید. در خط الراس شاهد زیباترین مناظر خواهید بود. از یک طرف جاده فشم و روستاهای اطراف، لواسان و سد لتیان را می بینید از سمت دیگر دماوندِ با شکوه، خود نمایی می کند و از شمال غرب گردنه پیاز چال را می بینید. اگر همین مسیر پاکوب را روی خط الراس مستقیم پیش بروید دو ساعت بعد به جانپناه 20 نفره دارآباد می رسید که در سال 1375 برای کوهنوردان ساخته شده است. می توانید در جانپناه استراحت نمایید و سپس به سمت شمال غرب به سمت گردنه پیاز چال بروید. مسیر را به سمت شمال غرب ادامه داده تا به ترتیب قله های چنبره بند، شهربانو کُشَک و سیاه بند برسید این قله ها در سمت چپ دره پیاز چال واقع شده اند. قله سیاه بند در ارتفاع 3320 متری از سطح دریا واقع شده است. اینجا شما باید یک مسیر سنگلاخی کمی خطرناک و لغزنده را به سمت پایین طی کنید تا به گردنه لو پهنه در 3200 متری برسید. از آنجا باید یک مسیر سنگلاخی را به سمت بالا طی کنید تا به 3380 متری سطح دریا به بند لارکرور برسید. می توانید مستقیم مسیر را بالا بروید که بسیار خطرناک است. تنها اگر در کوهنوردی حرفه ای هستنید، اقدام به صعود به پیازچال از این مسیر بفرمایید و اِلّا از مسیر پاکوبی که پایین تر قرار دارد صعودتان را ادامه دهید تا به روستای ایگل برسید. مستقیم بروید تا به قله پیازچال برسید. بعد از صعود به قله باید مسیر پایین آمدن به دره را طی کنید. مسیر را مستقیم پایین بیایید تا به دشت و چشمه پیازچال برسید. از قله تا دره حدود 5 ساعت پیاده روی در پیش دارید. طول دره 3 کیلومتر می باشد و در انتهای آن آبشار بسیار زیبایی وجود دارد که ارزش بیتوته کردن یک شب را دارد.

نکات مهم برای صعود به دره پیازچال
1) برای رفتن به دره پیازچال شما احتیاج به یک راهنما دارید. در ضمن شما یک مسیر کوهنوردی حرفه ای را در پیش رو دارید. بنابراین بهتر است از تورهای طبیعت گردی استفاده فرمایید و کفش و لباس مناسب داشته باشید.
2) در اواخر پاییز و زمستان مسیر یخبندان است و صعود به کوهنوردان مبتدی اصلا توصیه نمی شود.
3) کفش مناسب، کلاه نقابدار، کرم های ضد درد، باند پانسمان، چسب زخم، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، سوت، یک پلاستیک زباله برای زباله هایتان، بطری آب، پلاستیک زباله  برای حفاظت خود در برابر رگبارهای بهاری و پاییزی، پاوربانک موبایل، خوراکی های انرژی زای سبک مانند گردو کشمش، خرما، نان و پنیر و لباس گرم برای شب از جمله وسایلی است که باید همراه داشته باشید.

دسترسی 
با وسیله نقلیه شخصی: اگر قصد دارید که با خودروی خودتان به دارآباد بروید از خیابان باهنر وارد خیابان سباری شوید خیابان سباری را تا انتها بروید تا به خیابان پور ابتهاج برسید. وارد پور ابتهاج شوید تا به خیابان محبی برسید که ابتدای مسیر صعود می باشد. در انتهای خیابان ابتهاج یا ابتدای محبی ماشین را پارک کرده و عازم کوهنوردی شوید. از بزرگراه امام علی هم می توانید مستقیم به دارآباد بروید.
با مترو: با استفاده از خط 1 مترو در ایستگاه تجریش پیاده شوید. اتوبوس های تجریش- دار آباد را سوار شده و در ایستگاه پله از اتوبوس پیاده شوید. خیابان پور ابتهاج را پیاده تا آخر طی کنید تا به خیابان شهید محبی برسید. اینجا اول جاده کوهپیمایی شماست.
با اتوبوس: با استفاده از خط  4 بی آر تی در ایستگاه تجریش پیاده شوید.  پس از پیاده شدن در این ایستگاه سوار اتوبوس های تجریش-دارآباد شوید و در ایستگاه پله از اتوبوس پیاده شوید. وارد خیابان پور ابتهاج  شوید تا به خیابان شهید محبی برسید. از این جا کوهپیمایی شما آغاز می شود.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به دره پیازچال

دیدنی های نزدیک به دره پیازچال

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید