• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  منطقه و پارک گلابدره شهر تهران استان تهران
  •  منطقه و پارک گلابدره شهر تهران استان تهران
  •  منطقه و پارک گلابدره شهر تهران استان تهران
  •  منطقه و پارک گلابدره شهر تهران استان تهران
  •  منطقه و پارک گلابدره شهر تهران استان تهران
  •  منطقه و پارک گلابدره شهر تهران استان تهران
  •  منطقه و پارک گلابدره شهر تهران استان تهران


منطقه و پارک گلابدره

نام مرکز دیدنی

Golabdareh

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

تهران

منطقه

زعفرانیه و دربند

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

3 الی 4 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، میدان تجریش، خیابان شکیبایی، خیابان اسدالهی، بوستان گلابدره

اگر قصد دارید که روز تعطیلاتان را به طبیعت گردی و پیک نیک بپردازید، بوستان گلابدره می تواند گزینه مناسبی باشد. زیرا این منطقه کوهستانی خوش آب و هوا محوطه سازی و سنگفرش شده است و با برکه و آبنما تزیین شده است. از امکانات بوستان گلابدره می توان به موارد زیر اشاره کرد.

جاده سلامت
در بوستان گلابدره، یک مسیر پیاده روی و جاده سلامت برای قصد پیاده روی و به طول 6 کیلومتر ساخته شده است. در این مسیر می توانید با دوچرخه های کوهستان (بی ام ایکس) دوچرخه سواری کنید یا به تمرین صخره نوردی یا سنگنوردی نیز بپردازید.

سورتمه و تونل وحشت گلابدره
اگر عاشق هیجان هستید به هیچ عنوان سورتمه و تونل وحشت گلابدره را از دست ندهید. بلیط این بازی ها را هم می توانید از سایتهای تخفیف دار با قیمت های باور نکردنی تهیه فرمایید. 

زمین بازی کودکان
زمین بازی کودکان از جمله نیازهای ضروری هر مکان تفریحی است که خوشبختانه در بوستان گلابدره نیز یک زمین بازی ایمن وجود دارد.

امکانات رفاهی برای یک پیک نیک
بوستان گلابدره از امکانات رفاهی مانند بوفه، رستوران، آلاچیق برای پیک نیک برخوردار است.

آبشار گلابدره
 با یک پیاده روی و کوهنوردی سبک امکان پیک نیک در کنار آبشار گلابدره وجود دارد. کافی است که از ابتدای ورودی کوه از میان دو مسیر خاکی که در مقابلتان است مسیر سمت چپ را پیش گیرید و با 45 دقیقه پیاده روی در ارتفاعات پرشیب دره وزباد خودتان را به آبشار گلابدره برسانید. می توانید آبشار را بالا روید تا به یک آبشار کوچک دیگر برسید در مسیر رسیدن به آبشار دوم تراکم و سرسبزی درختان بیشتر خواهد شد. در مسیرتان هم چشمه های آب زلالی وجود دارد که آشامیدنی هستند. فقط کافی است که وسایل پیک نیکتان را بردارید، کفشهای کوهنوردیتان را بپوشید و راهی شوید. 

صعود از مسیر گلابدره به کلکچال
اگر قصد دارد که از گلابدره برای صعود به کلکچال اقدام فرمایید باید بدانید بعد از اینکه به آبشار رسیدید مسیر دشوار پر شیبی که همراه با کوهنوردی و صخره نوردی هست را در پیش دارید که به جان پناه شروین، سپس به دیواره بند یخچال برسید. مسیرهای بعدی شما آبشار دوقلو، پناهگاه شیرپلا و غار پلنگ و نهایتا قله کلکچال می باشد.

تاریخچه گلابدره
گلابدره یک منطقه کوهستانی زیبا از توابع شمیرانات است که از سمت غرب به امامزاده قاسم و از سمت شرق به رودخانه دربند متصل می شود. به این دلیل به آن گلابدره می گویند که درختان سیب گلاب خودرو بر روی دامنه های پر شیب البرز مرکزی که در این ناحیه واقع شده اند به وفور یافت می شده است که در سیل مرگبار سال 1366 همه این درختان از بین رفتند. ناگفته نماند در ابتدا به دلیل حضور گرگهای بسیار به آن گرگ دره می گفته اند که بعدها به گلابدره تغییر اسم داده است. درختان کم سن و سالی در حال حاضر جای درختان سیب را گرفته اند.

دسترسی
با وسیله نقلیه شخصی: بوستان گلابدره در میدان تجریش، خیابان شکیبایی، خیابان اسدالهی، بوستان گلابدره قرار گرفته است.
مترو: با استفاده از خط 1 مترو در ایستگاه تجریش از قطار پیاده شوید. در میدان تجریش سوار تاکسی های تجریش- آبک شده و در مقابل درب بوستان گلابدره پیاده شوید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به منطقه و پارک گلابدره

دیدنی های نزدیک به منطقه و پارک گلابدره

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید