• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار کلیره شهرستان مازندران استان بابل
  •  آبشار کلیره شهرستان مازندران استان بابل
  •  آبشار کلیره شهرستان مازندران استان بابل
  •  آبشار کلیره شهرستان مازندران استان بابل
  •  آبشار کلیره شهرستان مازندران استان بابل
  •  آبشار کلیره شهرستان مازندران استان بابل
  •  آبشار کلیره شهرستان مازندران استان بابل


آبشار کلیره

نام مرکز دیدنی

Kelireh Waterfall

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

شهرستان

بابل

ناحیه

جنگلی

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، بابل، بندپی شرقی، روستای بتلیم

معرفی آبشار کلیره
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. آبشار کلیره یکی از مکان های دیدنی در شهرستان بابل این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید. 
آبشار کلیره یکی از جاذبه های طبیعی بی شمار شهرستان بابل است که در روستای بتلیم در بخش بندپی شرقی استان مازندران قرار دارد. فاصله این روستا از شهر بابل حدودا 45 کیلومتر است و مناظر طبیعی زیبایی در اطراف آن به چشم می خورد. یکی از ویژگی های این آبشار علاوه بر زیبایی خود آن، وجود مسیر زیبایی است که برای رسیدن به آن بایستی پیموده شود. در واقع مسیر منتهی به این آبشار از دل جنگل گذشته که بخشی از آن را باید با ماشین و بخشی را نیز باید پیاده طی کنید. از گلوگاه مرکز بخش بندپی شرقی تا جایی که مسیر پیاده روی آغاز می شود حدود 15 کیلومتر فاصله است. با یک پیاده روی حدودا 1 ساعته و با عبور از میان درختان متنوع و سرسبز جنگل، به آبشاری خواهید رسید که حدود 10 متر ارتفاع داشته و در پای آن یک حوضچه طبیعی وجود دارد که با مناظر چشمگیری احاطه شده است. 
علاوه بر این، در مسیر رسیدن به این آبشار درختانی مانند کلهو، ممرز، انجیلی، راش (مرس)، سرخدار (سور)، ملج، گردو (اقوز)، توسکا (تسکا)، جل و … وجود دارد که زیبایی آنها کمتر از آبشار پیش روی شما نخواهد بود. از دیگر جاذبه های سفر به روستای بتلیم و آبشار کلیره امکان تماشای اهالی این روستا در زمان انجام کارهای روزمره خود از جمله کشاورزی و دامداری است که حتما برایتان جالب توجه خواهد بود. همچنین،  در مسیر رسیدن به آبشار کلبه های چوبی اطراف جنگل، توجه شما را به خود جلب خواهد کرد و جالب اینجاست که آنها خالی از سکنه هستند و در فصل بهار می توانید در این کلبه ها اقامت کنید. منطقه ییلاقی حاجی شیخ موسی از دیگر جاذبه های این روستا است که در مسیر رسیدن به آبشار قرار دارد. 
جنگل نارنجلو و پارک جنگلی بابل کنار از دیگر چاذبه های طبیعی نیزدیک آبشار کلیره هستند که از آنها نیز می توانید دیدن کنید.

نحوه دسترسی به آبشار
برای رسیدن به آبشار بتلیم باید سفر خود را از جاده فیروزکوه به سمت شهر بابل شروع کنید و بعد از رسیدن به این شهر، از طریق جاده شهید صالحی به گلوگاه بروید. پس از گلوگاه، در انتهای جاده و با توجه به علائم راهنمایی خود را به منطقه ییلاقی حاجی شیخ موسی برسانید و از آنجا به روستای بتلیم بروید. پس از رسیدن به روستا باید از طریق مسیرهای مشخص وارد جنگل شوید و بعد از یک پیاده‌روی به آبشار کلیره می رسید.

بهترین زمان برای بازدید
برای لذت بردن از پیمودن مسیر جنگلی آبشار و سرسبزی درختان و همچنین بوی عطر گلها، فصل بهار زمان مناسبی برای سفر کردن به این مکان است. با این حال در فصل پاییز، آبشار در پرآب ترین حالت خود قرار دارد و خنکی هوا نیز باعث می شود این بهترین فصل برای بازدید از این آبشار باشد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار کلیره

تفریحات نزدیک به آبشار کلیره

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید