• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای فیلبند شهرستان مازندران استان بابل
  •  روستای فیلبند شهرستان مازندران استان بابل
  •  روستای فیلبند شهرستان مازندران استان بابل
  •  روستای فیلبند شهرستان مازندران استان بابل
  •  روستای فیلبند شهرستان مازندران استان بابل


روستای فیلبند

نام مرکز دیدنی

Filband Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

بابل

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، جاده هراز، 140 کیلومتر پس از تهران، جاده فرعی منگل-چلاو

طبیعت زیبای نواحی شمالی کشورمان در بردارنده ییلاق های پر رمز و راز و بکری است که کمتر کسی با آن ها مواجه شده است. از این میان روستای فیلبند با ارتفاع 2300 از سطح دریا یکی از این جاذبه های گردشگری چشم نواز است و در چند سال اخیر به علت آب و هوای مطبوعش گردشگران بسیاری را در فصل های گرم سال، به سمت خود دعوت کرده است. زیبایی های روستا از همان ابتدای راه شروع می شود. جاده هایی پوشیده شده از درختان مه گرفته و صدای ناب طبیعت کافی است تا تمام مشغله های زندگی شهرنشنی را فراموش کنید و دل به این سفر خاطره برانگیز بسپارید.
فیلبند یا همان فلبن از توابع استان مازندران است و در همسایگی روستاهای شیخ موسی، لهه و ییلاق زیبا و دلربای وَنِه بِن قرار دارد. طبیعت چشم نواز فیلبند در بیشتر روزهای سال منظره ای بدیع و تحییر برانگیز را با ابرها به نمایش می گذارد، گویی بر فراز آسمان ایستاده و تا چشم کار می کند ابر می بینی و لکه هایی از قلل سرسبز کوه ها.
موقعیت جغرافیایی فیلبند و آب و هوای خنک آن سبب شده تا از پوشش گیاهی محدودی بهره مند شود. زرشک کوهی، آلوچه ترش، ون و انگور کوهی یا همان گالش انگیر، تنها درختان این منطقه را تشکیل می دهند اما همین گونه های اندک به کوه های مخملین فیلبند جلوه منحصر به فردی بخشیده اند.
اگرچه در بسیاری از مناطق کشورمان فصل های بهار و بخصوص تابستان، بسیار گرم هستند، روستای توریستی فیلبند در این ایام بسیار خنک و دلچسب خواهد بود. لمس باران و برف، آفتاب و رنگین کمان در فصل بهار منظره زیبایی را در کنار گیاهان تازه جوانه زده به نمایش می گذارد. لمس نسیم های لطیف و خنک در فصل تابستان و محو شدن روستا در لابه لای ابرها هوش از سر هر بیننده می برد. اما در روزهایی از نیمه دوم سال سوز سرما به حدی می رسد که اکثر سکنه خانه هایشان را تخلیه می کنند و به شهرهای دیگر می روند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای فیلبند

تفریحات نزدیک به روستای فیلبند

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید