• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای الیمستان شهرستان مازندران استان آمل
  •  روستای الیمستان شهرستان مازندران استان آمل
  •  روستای الیمستان شهرستان مازندران استان آمل


روستای الیمستان

نام مرکز دیدنی

Alimestan

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

آمل

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، 52 کیلومتری شهرستان آمل

می توان از روستای الیمستان به عنوان طلای سبز ایران زمین نام برد، روستایی زیبا با مناظری خیره کننده که در طی سال نظر بسیاری از علاقمندان به عکاسی و عاشقان طبیعت را به خود جلب می نماید. مناظر الیمستان در فصل بهار و تابستان چنان رویایی و خیره کننده است که گویی در قطعه ای جامانده از بهشت بر روی زمین به سر می برید. نام آن برگرفته از اسم گیاه الیما می باشد، گیاهی که در اردیبهشت ماه در این منطقه رشد کرده از این رو از آن به نام الیمستان یاد می شود. ترکیب تماشایی جنگل های سرسبز و متراکم همراه با مه غلیظ در این منطقه خالق تصویری دلربا و تماشایی شده، تصویری رویایی که دیدنش قطعا هوش از سر هر بیننده ای می پراند. این منطقه توریستی در استان مازندازان و توابع بخش مرکزی آمل قرار گرفته. جنگل الیمستان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های ایران، مجموعه ای کامل از ویژگی های لازم برای یک جنگل رویایی و خیره کننده نظیر دشت های سرسبز، چشمه سارهای رویایی با آب هایی زلال، طبیعتی بکر و اسب هایی زیبا را در دل خود جای داده. از دیگر جاذبه های این روستا می توان به قله الیمستان اشاره کرد، قله ای با ارتفاع 2510 متری که در زمستان و بهار نظر بسیاری از کوهنوردان را به خود جلب می کند. قله ای زیبا با مسیری دلربا برای کوهنوردی که از زیباترین بخش های آن می توان به منطقه نقش پای رستم اشاره کرد، منطقه ای که در آن دو حفره با عمق 10 متری به چشم می خورد، حفره هایی که بر اثر اصابت دو شهاب سنگ غول پیکر به وجود آمده اند. افسانه ای درباره این چاله ها روایت می شود، افسانه ای که بر اساس آن مردم محلی معتقدند که رستم در هنگام عبور از این منطقه برای نوشیدن آب از دریا زانو زده و در واقع این گودال ها همان جای زانوهای رستم می باشد. تصویر قله های دماوند در دورنمای این جنگل ها جذابیت آنها را دوچندان نموده، زیبایی های جادویی که گویی خالق هستی با هنر بی پایانش اقدام به خلق آن نموده. چنانچه مایل به اقامت در این منطقه هستید، می توانید در خانه های محلی، هتل ها و مهمانسراهای شهرهای اطراف آن اقامت گزینید. البته تجربه کمپینگ و چادر زدن در دل این منطقه نیز بسیار لذت بخش خواهد بود و دست کشیدن از آن دشوار. 

دسترسی: الیمستان در فاصله 121 کیلومتری ساری، 52 کیلومتری آمل و 98 کیلومتری دماوند قرار گرفته است. برای دسترسی به جنگل از آمل به کیلومتر 20 جاده هراز و از تهران به کیلومتر 140 آن رفته و با دیدن تابلوی امامزاده قاسم یا امامزاده لهشاش به جاده فرعی سمت راست وارد شوید. در اوایل این فرعی یک دو راهی مشاهده می شود که می بایست مسیر خود را از جاده سمت چپ ادامه داد. بعد از پیمودن مسیری 7 کیلومتری در جاده آسفالتی و باریکی با پیچ و خم بسیار به روستای لهاش و در ادامه مسیر در 5 کیلومتری جاده خاکی به روستای الیمستان خواهید رسید. در این مکان می بایست از ماشین پیاده شد، از روستا گذشت و وارد جنگل شد. 

بهترین زمان بازدید: 
جنگل های الیمستان در هر زمان از سال زیبا و دوست داشتنی هستند اما این زیبایی های در اردیبهشت ماه و فصل پاییز به بالاترین حد ممکن می رسند. در فصل بهار طبیعتش عمری دوباره می گیرد و گیاه الیما در اردیبهشت ماه شروع به رشد و نمو می نماید. 

نکات پیشنهادی: در هنگام بازدید از جنگل های الیمستان پوشیدن کفش مناسب و البته همراه داشتن غذای کافی، لباس مناسب، جعبه کمک های اولیه و چراغ قوه را فراموش نکنید. البته چنانچه با مسیر آشنایی ندارید به دلیل احتمال مواجه شدن با مه پیشنهاد می شود حتما با یکی از راهنمایان محلی همراه شوید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای الیمستان

تفریحات نزدیک به روستای الیمستان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید