• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  چشمه آبگرم ازرود بابل شهرستان مازندران استان بابل
  •  چشمه آبگرم ازرود بابل شهرستان مازندران استان بابل
  •  چشمه آبگرم ازرود بابل شهرستان مازندران استان بابل
  •  چشمه آبگرم ازرود بابل شهرستان مازندران استان بابل
  •  چشمه آبگرم ازرود بابل شهرستان مازندران استان بابل
  •  چشمه آبگرم ازرود بابل شهرستان مازندران استان بابل


چشمه آبگرم ازرود بابل

نام مرکز دیدنی

Azrood Hot Spring

نوع مرکز دیدنی

فواره و چشمه

شهرستان

بابل

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

2 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان بابل، بندپی شرقی، روستای آری

معرفی چشمه آبگرم ازرود بابل
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. چشمه آب گرم ازرود بابل یکی از مکان های دیدنی در شهرستان بابل این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید. 
آبگرم ازرود که با نام آب معدنی آرزو یا ازرو هم شناخته می شود، در روستای آری در بخش بندپی شرقی و 49 کیلومتری جنوب شرقی بابل، در میان یک دره جنگلی و در جوار رودخانه ای خروشان قرار گرفته و از مکان های گردشگری محبوب شهرستان بابل است. در مورد نام این چشمه برخی افراد هم بر این باورند که ازرود مخفف عبارت "ازت رود" است و این نامگذاری هم به واسطه وجود گوگرد در آب چشمه انجام گرفته است. آب معدنی فیروزه ای ‌رنگ ازرود دارای مواد معدنی از جمله ترکیبات گوگردی است که برای درمان بیماری های پوستی، روماتیسم و درد مفاصل توصیه می شود. 
مساحت چشمه آبگرم ازرود به حدود 120 متر مربع می رسد و منشا آب چشمه ازرود زمین گرمایی است، به طوری که آب های روان سطحی از درز و شکاف های موجود روی پوسته زمین به داخل زمین نفوذ کرده و در آنجا گرم شده و سپس دوباره از همان حفره ها و شکاف های موجود، به بیرون زمین می آید. آب گرم به آبی گفته می شود که درجه حرارت آن حداقل 10 درجه سانتیگراد از میانگین حرارت سالیانه مناطق اطرافش بالاتر باشد. از آنجایی که عمق نفوذ آب این چشمه به داخل زمین زیاد نیست، دمای آب خیلی بالا نبوده و معمولا ولرم و در حدود 37 درجه سانتیگراد است. با این حال، دمای آب در بخش های عمیق تر آن به 140 تا 160 درجه سانتیگراد می رسد و واکنش های شیمیایی سولفید هیدروژن بر روی بو و رنگ آب چشمه تاثیر گذاشته است. عمق چشمه در حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و  در برخی جاها ۱۶۰ سانتیمتر است. 
جالب است بدانید به دلیل حرکت گسل های این منطقه، آب چشمه ازرود مدتی به طور کامل خشک شد و در نتیجه آن کشاورزان منطقه خسارات زیادی را متحمل شدند؛ ولی مدتی بعد پس لرزه های پی در پی باعث شد تا آب این چشمه راه خود به بیرون از زمین را پیدا کند و دوباره از دل زمین بجوشد.

جاذبه های گردشگری نزدیک
آب گرم لفور، دریاچه کامی کلا، سد شیاده بابل، آبشار تیرکان، روستای شیخ موسی بابل و پارک بابل از جمله جاذبه های گردشگری اطراف هستند که بازدید از آنها نیز خالی از لطف خواهد بود. 

نحوه دسترسی
برای بازدید از چشمه آب گرم ازرود از مسیر تهران باید وارد جاده فیروزکوه شوید و پس از گذشتن از شهر زیرآب، به شهر شیرگاه خواهید رسید. در مرکز این شهر، در دومین تقاطع دور بزنید و به سمت تهران حرکت کنید. پس از چند صد متر، با تابلوی خروجی به سمت شیردارکلا مواجه می‌شوید. وارد جاده سمت راست خود شده و مسیر را به سمت شیردارکلا ادامه دهید. در ادامه با عبور از روستای عالم کلا و رییس کلا به روستای آری خواهید رسید که البته پیش از رسیدن به آن باید از یک جاده خاکی عبور کنید. 
برای دسترسی از مسیر هراز، باید سفر خود را از شهر بابل و از جاده شهید صالحی بابل شروع کنید. پس از طی۳۰ کیلومتر به سمت شهر گلوگاه در مرکز بخش بندپی خواهید رسید. از آنجا با عبور از پل سجادرود، وارد جاده دهستان فیروزجاه شوید و ۳۰ کیلومتر دیگر به مسیر خود ادامه دهید تا به روستای آری برسید. 

بهترین زمان بازدید از چشمه آب گرم ازرود
فصل بهار بهترین زمان بازدید از شهر بابل و همچنین آبگرم ازرود بابل است. بوی بهارنارنج در این فصل در همه روستاهای بابل به مشام می‌رسد و ماظر اطراف نیز بسیار سرسبز می شوند. فصل بهار و بویژه اردیبهشت ماه، بهترین زمان بازدید از این چشمه آبگرم است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به چشمه آبگرم ازرود بابل

تفریحات نزدیک به چشمه آبگرم ازرود بابل

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید