• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای سنام شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای سنام شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای سنام شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای سنام شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای سنام شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای سنام شهرستان مازندران استان ساری


روستای سنام

نام مرکز دیدنی

Senam Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان چهاردانگه

معرفی روستای سنام
مازندران به عنوان یکی از قوی ترین قطب های گردشگری ایران، جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده است که با توجه به تنوع و فراوانی شان جواب گوی هر نوع سلیقه هستند. 
این جاذبه ها در شهرها و روستاهای استان پخش شده اند و جای جای مازندران را پر کرده اند. اگر شما هم دوست داشته باشید از فضای سنگین و پر دردسر شهر و زندگی مدرن دور شوید بهتر است سفر به یکی از روستاهای این منطقه را امتحان کنید. 
روستای سنام واقع در بخش چهاردانگه ساری، یکی از زیباترین روستاهای این منطقه است که بازدید از آن را نباید از دست داد. 
در خصوص نام این روستا اینطور می گویند که در گذشته سه آبادی وجود داشته که روی سه تپه جداگانه زندگی می کردند، بعدها مردم این سه آبادی برای زندگی بر روی یک تپه جمع شده اند و از همین رو به این تپه سنام گفته می شود. 
به علاوه این برخی هم معتقدند از آنجایی که کلمه سنام در زبان عربی به معنی کوهان شتر است و تپه های اطراف روستا هم به شکل کوهان شتر هستند، روستا را اینگونه نام گذاری کرده اند. سنام در ارتفاع 1370 متری از سطح دریا قرار گرفته است و بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در این محل دارای 111 نفر جمعیت می باشد. بیشتر افراد ساکن این روستا به مشاغلی نظیر کشاورزی و دامداری مشغول هستند. برنج، گندم، جو، خیار، کدو، سبزیجات و انواع میوه های درختی و وحشی از محصولات مهم و اصلی سنام محسوب می شوند. 
روستای سنام از سمت شمال به جنگل هایی انبوه، از شرق به روستای ایلال و سیاوش کلا، از جنوب به روستای عقه خیل و سعید آباد و همچنین از غرب به جنگل ها و کوهای البرز منتهی می شود. این موقعیت مکانی باعث شده تا روستای سنام، روستایی ییلاقی به شمار رود. آب و هوای سنام در تابستان ها خنک و در زمستان ها فوق العاده سرد می باشد. 

جاذبه های گردشگری روستا
این روستا هم درست مانند دیگر مناطق مازندران پر از شگفتی می باشد. مناطق و جنگل های سرسبز و انبوه، مناطق کوهستانی نظیر شاهدژ و شیدکوه، پناهگاه حیات وحش، امام زاده محمود میرعماد الدین، جنگل کیاسر، پارک جنگلی سرما، آبشار هفت چشمه، دریاچه الندان در فاصله حدودی 24 کیلومتری روستا و قلعه تاریخی ترکام در 27 کیلومتری سنام از جاذبه های گردشگری روستا و یا نزدیک به روستا هستند که بازدید از آنها خاطره انگیز خواهد بود. 

مسیر دسترسی به روستا
رسیدن به روستای سنام از طریق جاده اصلی ساری به سمنان امکان پذیر می باشد. قبل از کیاسر و از طریق منطقه دارپشت و حرکت در سمت راست و با عبور از روستاهای لالا و خلرد با تابلوی ورودی روستای سنام برخورد خواهید کرد. از اینجا به بعد هم حدود 4 کیلومتر تا روستا فاصله است. 

بهترین زمان برای بازدید از روستای سنام
ییلاقی بودن روستای سنام باعث شده تا سفر به آن در تابستان بسیار دلچسب باشد. گشت و گذار و قدم زدن در میان طبیعت زیبای این منطقه در خنکی تابستان باعث چند برابری جذابیت جاذبه های این روستا می شود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای سنام

تفریحات نزدیک به روستای سنام

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید