• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای ایلال شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ایلال شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ایلال شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ایلال شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ایلال شهرستان مازندران استان ساری


روستای ایلال

نام مرکز دیدنی

Ilal Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، 90 کیلومتری جنوب ساری، نزدیک استان سمنان

معرفی روستای ایلال
از زیباترین و اصلی ترین جاذبه های استان مازندران، روستاهای جنگلی و کوهستانی آن هستند که همواره گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کنند. روستای کوهستانی ایلال، واقع در 90 کیلومتری ساری یکی از روستاهای زیبای این منطقه است که بازدید از آن را به شما پیشنهاد می کنیم. 
این روستا در تقسیمات گذشته، جزیی از بخش دودانگه و دهستان نرم آب دو سر بوده اما پس از انقلاب و در تقسیمات جدید، جزیی از بخش چهار دانگه شهرستان ساری شده است. بر اساس سرشماری که در سال 1395 انجام گرفته است، این روستا محل زندگی 248 نفر می باشد. 
آب و هوای کوهستانی روستای ایلال یکی از جذابیت های آن محسوب می شود و به دلیل همین شرایط خاص آب و هوایی، طرفداران بسیاری دارد. این روستا به طور کلی دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است و زمستان های سرد و تابستان های خنک دارد. روستای ایلال ۱۳۴۰ متر بالاتر از سطح آب های جهانی قرار دارد و از شمال به روستای جمال الدین‌کلا، از جنوب به روستای سیاوش کلا، از غرب به زمین های کشاورزی و از شرق به کوه و جنگل های انبوه منتهی می شود.
بر اساس گفته اهالی و بزرگان روستا، ساکنان اولیه این منطقه ایلی و همگی کوچ نشین بوده اند و از همین رو در گذشته نام روستا "ایل" بوده که به مرور و با گذشت زمان به ایلال تغییر نام داده است. شغل اصلی مردم روستا کشاورزی و دامداری است و برنج، گندم، جو و میوه انواع درختان سیاه ریشه نیز از محصولات اصلی این روستا به شمار می آیند.

جاذبه های گردشگری نزدیک
اطراف این روستا را روستاهای دیگر احاطه کرده که هر یک از آنها نیز به تنهایی می توانند یک مقصد گردشگری زیبا باشند. روستاهای سیاوش کلا، اسکارد و کلکنار چند نمونه از این روستاها هستند که مطمئنا بازدید از آنها هم تجربیات و خاطرات ارزشمندی را برای شما و همراهانتان به ارمغان خواهند آورد. علاوه بر این آبشار اوجرجری نیز از جاذبه های طبیعی اطراف روستا است.

نحوه دسترسی به روستا
برای رسیدن به این روستا از طریق استان مازندران باید وارد جاده ساری-کیاسر و سپس جاده فرعی منطقه نرم آب دوسر شوید و در استان سمنان نیز روستای ایلال از طریق شهمیرزاد و فولاد محله و سپس فرعی روستای بالاده قابل دسترس است.

بهترین زمان برای بازدید
به طور کلی اواخر بهار یا تابستان بهترین زمان برای بازدید از این روستا است. با این حال، زیبایی رنگ های پاییزی و طبیعت بکر زمستانی آن هم می توانند به تنهایی دلیل خوبی برای سفر به این منطقه باشند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای ایلال

تفریحات نزدیک به روستای ایلال

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید