• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دره ارگت شهرستان مازندران استان ساری
  •  دره ارگت شهرستان مازندران استان ساری
  •  دره ارگت شهرستان مازندران استان ساری
  •  دره ارگت شهرستان مازندران استان ساری
  •  دره ارگت شهرستان مازندران استان ساری


دره ارگت

نام مرکز دیدنی

Erget Valley

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، ساری، بخش دودانگه، قبل کیاسر، بین روستاهای چهارباغ و بندبن

معرفی دره ارگت
مازندران یکی از زیباترین استان های ایران است که دارای جاذبه های طبیعی بسیاری می باشد و اگرچه بسیاری از آنها نقاط محبوب گردشگری هستند، ولی بسیاری از مناطق بکر و کمتر شناخته شده هم هنوز در آن وجود دارد. دره ارگت دودانگه ساری که در میان منطقه حفاظت شده دودانگه قرار دارد، یکی از همین مناطق کمتر شناخته شده این استان است. 
از آنجایی که برای ورود به این دره باید مجوز سازمان حفاظت از محیط زیست را داشته باشید، بهتر است همراه با تورهای طبیعت گردی به این منطقه سفر کنید. همچنین برای رسیدن به این دره باید کمی با کوهنوردی و همچنین سنگ نوردی آشنا باشید و به همین دلیل بهتر است که حتما با یک تیم کوهنورد و سنگ نورد همراه شوید. طول این دره از آبشار ابتدای آن تا سفید رود به حدود 3 کیلومتر می رسد و دو سمت آن تقریبا 300 متر اختلاف ارتفاع دارد. علاوه بر این، دیواره های پلکانی دره از ارتفاع 30 الی 150 متر متغیر هستند و اختلاف ارتفاع 1000 متری از کف دره دارند.

جاذبه های گردشگری
این منطقه حفاظت شده محل زندگی انواع گونه های جانوری مختلف نظیر خرس، پلنگ، گرگ، گوزن، شوکا، مار و بز می باشد. با اینکه اکثر این حیوانات خطرناک هستند و به انسان نزدیک نمی شوند ولی ممکن است بتوانید برخی از آنها را در دره ببینید و از تماشای آنها لذت ببرید. 
درختان انبوه و پوشش گیاهی این منطقه هم بی نظیر است و زیبایی آن را دوچندان کرده است. چشمه ها و آبشار منطقه نیز از دیگر جذابیت های این محل هستند که پیک نیک و تفریح در حواشی آنها از جمله فعالیت های محبوب گردشگران است. غار دیوخانه دیگر اثر طبیعی است که می توانید از آن بازدید کنید و گفته می شود که در گذشته عبادتگاه بوده است. البته برای بازدید از این غار باید کفش و لباس مناسب و همچنین تجهیزات مخصوص کوهنوردی داشته باشید. 

بهترین زمان برای بازدید
با توجه به آب و هوای شمال کشور، فصول گرم سال بهترین زمان برای سفر به این منطقه هستند. بارش های فراوان در پاییز و زمستان باعث ایجاد گل و لای و لغزندگی سطوح می شود و خطرات سفر را بیشتر می کند. به یاد داشته باشید که اگر در تابستان به اینجا سفر می کنید، حتما لباس های خنک و همچنین بادگیر همراه خود داشته باشید. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
دهستان دودانگه و جاذبه های آن از مکان هایی هستند که می توانید طی سفرتان به آنها هم سر بزنید. آبشار اوبن، برج رسکت، شیرین رود، آبشارها و رودهای جاری در این منطقه نیز از دیگر جاذبه هایی هستند که نباید بازدید از آنها را فراموش کرد. در کیاسر هم می توانید بازدید از پارک ملی کیاسر، روستای اروت و همچنین روستای الندان را در لیست فعالیت های خود قرار دهید. 

مسیر دسترسی به دره ارگت دودانگه
برای رسیدن به این دره باید ابتدا از ساری وارد مسیر جاده شهرستان کیاسر شوید و قبل از رسیدن به کیاسر، جاده فرعی دارپشت را دنبال کنید. مسیر دسترسی به دره ارگت میان دو روستای چهارباغ و بندبن قرار گرفته است. حدود یک ربع پیاده روی شما را به به صخره های شمالی می رساند که از اینجا هم باید نزدیک به یک ربع سنگ نوردی کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دره ارگت

تفریحات نزدیک به دره ارگت

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید