• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای اروست شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای اروست شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای اروست شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای اروست شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای اروست شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای اروست شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای اروست شهرستان مازندران استان ساری


روستای اروست

نام مرکز دیدنی

Orost Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، ساری، دهستان پشتکوه

معرفی روستای اروست
روستای اروست یکی از ده ها روستا و مقاصد گردشگری استان مازندران است که در بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. این روستا در فاصله 44 کیلومتری کیاسر و در فاصله 100 کیلومتری ساری قرار گرفته است که باعث می شود مقصدی ایده آل برای یک سفر یک روزه از هر یک از این دو شهر باشد. 

درباره نام روستا
در رابطه با نامگذاری این روستا داستان جالبی وجود دارد و آن هم از این قرار است که در گذشته و هنگامی که بارش شدید برف، زندگی مردم در این منطقه را سخت کرده بوده، بیشتر افراد برای زندگی به مکان های دیگری مهاجرت کردند و تنها تعداد معدودی باقی ماندند. این تعداد اندک نیز همگی در محل فعلی روستای اروست جمع شدند تا از حالت پراکندگی خارج شوند و زندگی تقریبا راحت تری را تجربه کنند. 
در ابتدای شکل گیری این روستا، نامی برای آن انتخاب نشده بود تا اینکه بعدها عروسی از خاندان نجیب زادگان به این محل سفر می کند و بعد از گشت و گذار خسته شده و به دنبال اسبی برای سوار شدن می گردد. مردم محلی درخواست او را به گویش محلی و به صورت عبارت "آروس مال خواست" برای یکدیگر بازگو می کنند. 
پس از این مردم روستا این مکان را به جایی که آروس مال (اسب) خواست معرفی می کنند و به این ترتیب این روستا با نام آروس و روستای رو به رویش با نام مالخواست شناخته می شوند. نام این روستا به مرور زمان به اروست تغییر کرد اما نام روستای مقابل آن همچنان بدون تغییر مانده است.

این روستا 12 کیلومتر مربع وسعت دارد و در میان جاذبه ها و روستاهای دیگر قرار گرفته است. رشته کوه های البرز در شمال روستا و روستای قلعه سر در جنوب آن قرار دارند و سمت شرق و غرب آن نیز به کوه منتهی می شود. 
براساس آخرین سرشماری که در سال 1395 در این منطقه انجام شده، 235 خانوار و 708 نفر ساکن روستای اروست بوده اند. بیشتر اهالی روستا به کشاورزی و یا دامداری مشغول هستند و برخی هم در معادن ذغال سنگ کار می کنند. 

جاذبه های گردشگری روستا
علاوه بر امکان تماشای مناظر سرسبز در تابستان و مناظر برفی در زمستان ها، وجود با ارزش چشمه های باداب سورت در یک کیلومتری شرق روستای اروست، باعث دو چندانی محبوبیت این روستا شده است. گردشگران بسیاری به هوای دیدن این چشمه های حیرت انگیز به این محل سفر می کنند و سپس به دیدن روستای اروست می روند. این چشمه ها به نوعی شاهکارهای طبیعت محسوب می شوند که با اندازه ها، رنگ ها و بوهای متفاوت و جذابشان به یکی از جالب ترین آثار طبیعی ایران تبدیل شده اند. 

بهترین مسیر دسترسی به روستای اروست
برای سفر به این روستا از دو مسیر می توانید اقدام کنید. یکی از طریق جاده سمنان و دیگری از طریق جاده ساری که هردوی این مسیرها جاده های آسفالته هستند. اگر از سمت سمنان بخواهید به این روستا برسید باید از مهدیشهر، شهمیرزاد، فولاد محله و سه راه تلمادره عبور کنید. برای سفر از طریق جاده ساری هم باید کیاسر و سه راهی تلمادره را پشت سر بگذارید. 
البته یک مسیر دیگر هم برای رسیدن به این روستا وجود دارد که اتفاقا جاده ای بسیار زیبا و محسور کننده است. برای وارد شدن به این جاده باید از تهران به فیروزکوه بروید و در فاصله دو کیلومتری پل سفید وارد جاده فرعی کنار پمپ بنزین شوید و به سمت افراچال و سد سلیمان تنگه راهتان را ادامه دهید تا به دو راهی تاکام برسید. در این دو راهی باید به سمت کیاسر بروید و همین جاده را تا دو راهی تلمادره دنبال کنید. 12 کیلومتر بعد از این دو راهی به روستای اروست خواهید رسید. 
بهار و اوایل تابستان بهترین زمان برای سفر به این روستا است. به ویژه در بهار درختان زرشک وحشی در اطراف باداب سورت به رنگ قرمز در می آیند و زیبایی اینجا را دو چندان می‌کنند. علاوه بر این، در این زمان از سال می توانید از جاذبه های اطراف روستا مانند چشمه باداب سورت و منطقه تلمادره کیاسر نیز بازدید کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای اروست

تفریحات نزدیک به روستای اروست

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید