• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  بازار نرگسیه ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بازار نرگسیه ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بازار نرگسیه ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بازار نرگسیه ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بازار نرگسیه ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بازار نرگسیه ساری شهرستان مازندران استان ساری


بازار نرگسیه ساری

نام مرکز دیدنی

Nargesieh Market

نوع مرکز دیدنی

بازار و مغازه های خیابانی

شهرستان

ساری

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

همه روزه از ساعت 8:00 صبح الی 22:00

آدرس

مازندران، ساری، خیابان نادر، آیت الله صدوقی، بین مقداد و انقلاب پنجم

معرفی بازار نرگسیه ساری
استان مازندران یکی از زیباترین قطب های گردشگری ایران است که همه ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. در میان تمام جاذبه های طبیعی و تاریخی این منطقه، از کوهستان ها و چشمه ها گرفته تا خانه های تاریخی آن، بازارها و مراکز خرید این شهر نیز ارزش بازدید را دارند. بازار نرگسیه، قدیمی ترین و همچنین یکی از معروف ترین بازارهای شهر ساری است که به همین دلیل بازدید از آن را نباید از دست بدهید. 
این بازار که یکی از مقاصد پر رفت و آمد شهر ساری به حساب می آید در مجاورت کاخ قدیمی آقا محمدخان قاجار قرار گرفته است. جالب است بدانید که قسمتی از این بازار را مسجد جامع ساری در بر می گیرد. 
نرگسیه به عنوان بزرگترین بازار کاموا فروشی شمال کشور نیز شناخته می شود و به شهر کاموا معروف است. کالاهایی نظیر نخ کاموا، پوشاک، بزاز، طلا و کفش را نیز می توانید در این بازار تهیه کنید. علاوه بر این، قسمتی از بازار هم به تره باره اختصاص داده شده است. 

موقعیت مکانی
همانطور که گفته شد این بازار در مجاورت کاخ آقا محمدخان قاجار و در کنار مسجد جامع شهر ساری در محدوده خیابان های جمهوری اسلامی، انقلاب و میدان ساعت ساری قرار گرفته است و از سمت کوچه نواب نادر، کوچه پشت استانداری و کوچه مسجد جامع خیابان انقلاب، دارای ورودی است. 
فضای کوچک و سنتی این بازار از ویژگی های بارز آن می باشد که همواره مورد تحسین گردشگران قرار می گیرد. به علاوه تنوع بسیار زیاد کالاها و اجناس آن باعث شده تا بازارگردی در آن جذاب و پر از هیجان باشد. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
اطراف این بازار بزرگ را جاذبه های توریستی فراوانی فرا گرفته اند که بازدید از آنها نیز احتمالا برایتان جالب خواهد بود. با پیمودن 200 متر از بازار به مسجد مصطفی خان و با پیمودن 150 متر به امامزاده یحیی خواهید رسید. خانه تاریخی سردار جلیل نیز در فاصله 400 متری و خانه تاریخی فاضلی در 600 متری بازار قرار گرفته اند. همچنین با طی مسافت 100 متر می توانید از حمام وزیری دیدن کنید. 

بهترین زمان برای بازدید
به دلیل شرایط آب و هوایی حاکم بر این منطقه، امکان بازدید از این بازار و جاذبه های دیگر ساری در تمامی فصل های سال لذت بخش خواهد بود. با این حال، فصل بهار با شکوفا شدن دوباره طبیعت و فصل پاییز با رنگ های مجذوب کننده اش می توانند انتخاب های مناسب تری باشند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به بازار نرگسیه ساری

تفریحات نزدیک به بازار نرگسیه ساری

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید