• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  امامزاده یحیی شهرستان مازندران استان ساری
  •  امامزاده یحیی شهرستان مازندران استان ساری
  •  امامزاده یحیی شهرستان مازندران استان ساری
  •  امامزاده یحیی شهرستان مازندران استان ساری
  •  امامزاده یحیی شهرستان مازندران استان ساری


امامزاده یحیی

نام مرکز دیدنی

Imamzadeh Yahya

نوع مرکز دیدنی

مکان مذهبی

شهرستان

ساری

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، ساری، میدان ساعت، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان هشتم ساری

معرفی امامزاده یحیی
بقعه امامزاده یحیی یکی از محبوب ترین مکان های زیارتی شهر ساری است که در قرن 9 هجری قمری ساخته شده و به امامزاده یحیی و همچنین به خواهر و برادر ایشان تعلق دارد، که گفته می شود از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند. با این حال، صندوق منبت کاری شده ای که در این امامزاده وجود دارد، حاوی کتیبه ای است که ثابت می کند این بنا متعلق به امامزاده یحیی است. بنای اصلی امامزاده در زمان مرعشیان بنا گردیده و بخشی که به آن الحاق شده در زمان قاجار و در سال ۱۱۹۳ ساخته شده است. البته این بخش در اثر آتش سوزی از بین رفته و دوباره در سال ۱۳۳۰ بنای جدیدی به جای آن ساخته شده است. در این بقعه تاریخی، نماز و مراسمات مذهبی نظیر عزاداری تاسوعا و عاشورا نیز برگزار می شود. 

معماری و شکل ظاهری
بنا در پلانی دایره مانند ساخته شده و ظاهری استوانه ای به ارتفاع 17 متر دارد. آجر ختایی، ملات آهک و گچ، از مصالح اصلی بنای این امامزاده هستند و درب ها و پنجره های آن با چوب ساخته شده اند. گنبد زیبای این بقعه به صورت دو لایه کار شده، که لایه بیرونی شکلی 12 ضلعی دارد و ورودی آن در ضلع شرقی جای گرفته است. لایه بیرونی گنبد ساده و بدون تزیینات است اما زیر پاکار آن حاشیه ای تزیینی و مقرنسی دیده می شود. درب دو لنگه این امامزاده در تاریخ 846 هجری قمری توسط استاد حسین و استاد محمد نجار گیل ساخته شده است. جالب است بدانید که درون صندوق چوبی داخل بقعه، صندوق دیگری قرار داده شده که بر روی آن نام بانی بنا، خواجه الحسن بن پیر علی الرومی، به همراه نام سازندگان و همچنین نام کاتب آن به تاریخ 849 هجری قمری دیده می شود. 
بقعه تاریخی این امامزاده که در میان بازار ساری جای گرفته و جلوه بسیار زیبایی را به شهر داده در سال 1313 با شماره 211 به عنوان یکی از آثار ملی ایران در فهرست میراث فرهنگی کشور قرار گرفته است. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
از جاذبه های بسیار زیاد شهر ساری، میدان و برج ساعت، امامزاده زین العابدین و بازار ساری در نزدیکی این بقعه قرار گرفته اند که با توجه به دسترسی به آنها ساده بازدید از این مکان ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

بهترین زمان برای بازدید از امامزاده یحیی ساری
شهر خوش آب و هوای ساری همواره در تمام فصول سال میزبان گردشگران علاقه مند به طبیعت زیبای شمال کشور می باشد. بنابراین در هر زمان از سال که بخواهید می توانید از مکان های تاریخی و مذهبی آن از جمله امامزاده یحیی بازدید کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به امامزاده یحیی

تفریحات نزدیک به امامزاده یحیی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید