• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  برج و میدان ساعت ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  برج و میدان ساعت ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  برج و میدان ساعت ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  برج و میدان ساعت ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  برج و میدان ساعت ساری شهرستان مازندران استان ساری


برج و میدان ساعت ساری

نام مرکز دیدنی

Saat Square

نوع مرکز دیدنی

منطقه و میدان

شهرستان

ساری

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، مرکز شهر ساری

معرفی میدان ساعت
شهر ساری یکی از زیباترین و برترین مقاصد گردشگری در میان شهرهای شمالی کشورمان است که علاوه بر جاذبه های طبیعی، جاذبه های تاریخی بسیاری را نیز در خود جای داده است. یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی شهر ساری که نماد و المان معروف خطه شمال کشور نیز می باشد، برج ساعت است که در مرکز و میدان اصلی این شهر قرار دارد. هفت تیر نام دیگر این میدان است و در گویش محلی نیز آن را پا سائِت می نامند. 
برج میدان ساعت ساری در سال 1309 و در دوره پهلوی با هر دو ویژگی معماری ایرانی و اروپایی ساخته شده است. جالب است بدانید که این برج یک بار در سال 1344 با تصمیم شهرداری تخریب شده و یک فواره جایگزین آن شده بود. 
پس از تخریب برج میدان، سازمان فرهنگ و هنر استان و شهرداری ساری تصمیم به ساخت دوباره این برج می گیرد که این بار با طرحی جدیدتر ساخت آن در سال 1355 شروع می شود. بعد از طی مراحلی نسبتا طولانی نظیر تصمیم گیری هیئت امنا در انتخاب معمار پروژه و تایید شدن طرح آن، ساخت و بازسازی برج آغاز می شود و دانیال فلاحیان و محمد علی حمیدی نوا به ترتیب به عنوان طراح و معمار پروژه انتخاب می شوند. این پروژه پس از دو سال در سال 1357 پایان یافت و برج جدید با نمای مدرن تر و با ارتفاع 25 متر در محل برج قبلی جای گرفت.
در گذشته ساعت عقربه ای این برج به زنگ ناقوس مجهز بوده است که در راس هر ساعت، به تعداد رقم ساعت در آن لحظه به صدا در می آمده و صدای آن به حدی بلند بوده که تا خیابان های اطراف میدان هم به گوش می رسیده است، به ویژه در ساعت 12 شب که تعداد زنگ ناقوس به حداکثر تعداد خود می رسید و در سکوت، صدای آن واضح تر از هر زمان دیگری شنیده می شد. در نهایت مردم ساری در سال 1380 به دلیل همین صدای بلند زنگ ساعت در شب، اعتراض کردند و صدای زنگ ساعت برج قطع شد.

ویژگی های میدان ساعت ساری
برج اول تقریبا به شکل برج جدید ساخته شده بود، به جز اینکه مصالح ساختمانی به کار رفته در برج دوم از جنس آجر و سیمان است. 
از دیگر تفاوت های این دو برج می توان به تعداد ساعت های آنان اشاره کرد، برج اول دارای 2 ساعت بوده که از روسیه به ایران آورده شده بودند و یکی از آنها به سمت خیابان مدرس و دیگری به سمت خیابان انقلاب بود. اما برج دوم که هم اکنون پا بر جا است دارای 4 ساعت می باشد که از ژاپن وارد شده اند. متاسفانه از آنجایی که چهار خیابان اطراف برج، از لحاظ هندسی درست مقابل هم قرار ندارند، این چهار ساعت تنها از سمت خیابان انقلاب به طور کامل قابل تماشا است. 
این میدان نقطه آغازین و پایانی مسیر بسیاری از اتوبوس ها و تاکسی ها است. میدان ساعت در میانه مسیر میدان امام به دروازه شهر بابل قرار دارد که از آن می توان به میدان شهدا و پل تجن رسید. 

فعالیت هایی که می توانید انجام دهید
علاوه بر تماشای این بنای تاریخی، عکاسی، بازارگردی و پیاده روی در پیاده روهای جذاب اطراف میدان از جمله فعالیت هایی هستند که می توانید اوقات خود را با آنها سپری کنید. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
عمارت فاضلی با معماری ارزشمندی که دارد یکی از بهترین مکان هایی در نزدیکی میدان ساعت ساری است و بازدید از آن را به شما توصیه می کنیم. پارک ملل ساری در چهار کیلومتری میدان ساعت، دشت ناز در صورت داشتن مجوز از سازمان و همچنین تالاب حمید آباد از جاذبه هایی هستند که بازدید از آنها نیز لذت بخش خواهد بود.

بهترین زمان برای بازدید
ساری به دلیل آب و هوای مرطوبی که دارد در تمامی روزهای سال پذیرای گردشگران است، هرچند که معمولا فصل بهار و تابستان برای سفر به این شهر طرفدار بیشتری دارد. اما زیبایی های توصیف نشدنی آن در فصل های پاییز و زمستان هم قابل چشم پوشی نیست. 

مسیر رسیدن به میدان
اگر از سمت تهران به میدان ساری بروید سه مسیر جاده ای، فیروزکوه، جاده هراز و چالوس را پیش رو دارید که از نظر امنیت جاده فیروزکوه از دو جاده دیگر ارجحیت دارد. 
این جاده یک مسیر 4 ساعته را پیش روی شما قرار خواهد داد که برای ورود به آن باید از بزرگراه نواب شمال و بعد هم بزرگراه همت شرق عبور کنید. در این مسیر باید از شهرهایی نظیر پردیس، دماوند، فیروزکوه، پل سفید، شیرگاه و در آخر قائم شهر عبور کنید تا به ساری برسید. 
جاده هراز کوتاه ترین و جاده چالوس طولانی ترین مسیر رسیدن به ساری است. اگر قصد دارید از زیبایی های جاده در سفر خود لذت ببرید، بهتر است جاده چالوس را انتخاب کنید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به برج و میدان ساعت ساری

تفریحات نزدیک به برج و میدان ساعت ساری

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید