• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آب انبار نو ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  آب انبار نو ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  آب انبار نو ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  آب انبار نو ساری شهرستان مازندران استان ساری


آب انبار نو ساری

نام مرکز دیدنی

Ab anbar No Sari

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

شهرستان

ساری

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، ساری، کوچه آب انبار نو

معرفی آب انبار نو ساری
یکی از بناهای تاریخی شهر ساری آب انبار نو در نزدیکی خیابان 18 دی است که در زبان محلی به نام نوانبار نیز شناخته می شود. این آب انبار توسط خورشید خانم که از خاندان معروف کنی ها بوده در زمان قاجاریه ساخته شده است. از ویژگی های آب انبار نو پا برجایی یکایک اجزای آن است، به گونه ای که مدخل، پلکان، پاشیر و قسمت انبار آب که پوشش گنبدی دارد هیچ یک آسیبی ندیده و همچنان مانند روز نخست باقی مانده اند. ورودی آن در زمان خود با کاشی کاری تزئین شده بوده و امروزه با آجر و سیمان مسدود شده تا کسی نتواند به آن وارد شود. مدخل بنا در کوچه واقع شده و بالای سردرش نشانه های کاشی کاری رویت می شود و دیگر بخش های آب انبار داخل خانه شخصی یکی از اهالی محل قرار دارند. 
آب انبار نو که از بزرگترین آب انبارهای شهر بوده، علاوه بر سقف باشکوه گنبدی، هشت پنجره نورگیر نیز برای تهویه دارد. ارتفاع آن ۲۱ متر بالای نورگیر و ارتفاع مخزن آب تقریبا ۱۳ متر بوده و جنس اندود داخلش از ساروج است. در کناره های سر در آب انبار نیز دو اتاق نما با تزیینات کاشی معرق مشاهده می شود.

جاذبه های گردشگری نزدیک
شهر ساری گنجینه ای سرشار از جاذبه های تاریخی و طبیعی می باشد که گشت و گذار در آن منطقه را جذاب تر می کند. در نزدیکی همین آب انبار نو مکان های بسیاری نظیر خانه رمدانی، عمارت فاضلی، حمام وزیری، منطقه حفاظت شده رودخانه تجن، میدان ساعت، مسجد جامع ساری، دهکده دودانگه، مسجد حاج مصطفی خان و خانه سردار جلیل قرار گرفته اند که نباید بدون بازدید از آنها شهر را ترک کنید.

بهترین زمان برای بازدید
بازدید از جاذبه های شهرستان ساری به دلیل آب و هوای مساعدش در تمامی فصول سال تجربه ای عالی خواهد بود. البته اگر قصد دارید از تفریحات آبی منطقه بهره ببرید بهتر است فصل های گرم سال را به عنوان زمان سفرتان انتخاب کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آب انبار نو ساری

تفریحات نزدیک به آب انبار نو ساری

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید