• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  میمه شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  میمه شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  میمه شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  میمه شهرستان اصفهان استان اصفهان


میمه

نام مرکز دیدنی

Meymeh

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

استان

شهرستان

اصفهان

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اصفهان، شهرستان شاهین شهر، بخش میمه

معرفی میمه
میمه نام بخشی در شهرستان شاهین شهر است و شمالی ترین شهر استان اصفهان محسوب می شود. در کنار محله مسکونی میمه، قنات اهورا مزدا آباد قرار دارد و همین نشان دهنده قدمت این شهرستان است، در واقع می توان گفت میمه بیش از 2500 سال قدمت دارد.

وجه تسمیه
میمه به معنی شراب ناب است. در میمه تاکستان های فراوان با انگورهای با کیفیت وجود دارد و همین آن را به یکی از مراکز تهیه شراب در حکومت های ساسانی و هخامنشی تبدیل کرده بود.
اگر این واژه را از هم باز کنیم می توانیم بگوییم این نام ترکیب دو واژه می و مه است و می توانیم آن را مترادف می خوب در نظر بگیریم چون، مرغوبیت و طعم خوب می تولید شده از انگور این ناحیه باعث شد تا نام آن از اهورا مزدا آباد به می می، محل تولید می خوب و بعد می ماه تغییر یافت. در قالی های دست باف آن زمان نیز واژه می می دیده می شود می توان متوجه شد به مرور زمان به میمه تغییر کرده است. 

مردم شناسی
مردم ساکن در این ناحیه به زبان پهلوی، اما با لهجه ای خاص صحبت می کنند و جمعیتی نزدیک به 4000 نفر را به خود اختصاص داده اند.

جاذبه های میمه
میمه جاذبه های تاریخی زیادی از قبیل حمام تاریخی زیبایی مربوط به دوران صفویه و مسجد جامع با قدمت بسیار را در دل خود جای داده است. جالب است بدانید یکی از آثار به ثبت رسیده در میراث فرهنگی یونسکو قنات مزدآباد با 18 کیلومتر طول است که قدمتی در حدود 2500 سال دارد.

محصولات
یکی از مشهور ترین محصولات میمه انگور آن است. مرغوبیت این انگور و شراب آن به حدی بوده که موجب نام گذاری این شهر شده است. از سایر محصولات کشاورزی میمه می توان به صیفی جات، سیب و گندم نیز اشاره کرد.
اگر به شهر باستانی میمه آمدید پیشنهاد می کنیم از قالی که صنایع دستی مردمان هنرمند این شهر است خریداری کنید. همچنین می توانید با حضور از جشنواره سالانه قنات و قالی میمه، تنوعی بیشتری از نقش و طرح هنرهای چشم نواز مردمان این شهر را مشاهده کنید. 
سوغات دیگر این شهر اِگِردَک است که نوعی نان محلی می باشد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به میمه

تفریحات نزدیک به میمه

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید