• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تپه های سیلک شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  تپه های سیلک شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  تپه های سیلک شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  تپه های سیلک شهرستان اصفهان استان کاشان


تپه های سیلک

نام مرکز دیدنی

Tepe Sialk

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

کاشان

ساعت بازدید

شش ماه اول سال ساعت 9 تا 18:30 شش ماه دوم ساعت 9 تا 16:30

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

2500 تومان

آدرس

استان اصفهان، چهار کیلومتری جنوب غرب کاشان، مجاور روستای دیزچه (جاده کاشان به فین)

می توان از سیلک به عنوان اولین خاستگاه تمدن شهرنشینی ایران نام برد، این مجموعه باستان شناسی در جنوب غربی کاشان قرار گرفته و دو تپه با طول تقریبا نیم کیلومتری و دو گورستان را در دل خود جای داده، گورستان هایی که عمدتا از آنها با عنوان الف و ب یاد می شود. کهن ترین نشانه های حیات بشر در تپه های شمالی این مجموعه یافت شده اند، نشانه هایی باستانی که قدمتشان به نیمه اول هزاره پنجم قبل از میلاد بازمی گردد. ساکنین این سرزمین در کلبه هایی ساده و ساخته شده از جنس نی، حصیر و گِل می زیسته اند، با کمی پیشرفت در زمینه سفالگری خانه ها از جنس خشت ساخته شده است. در واقع تپه سیلک همان زیگورات یا محل عبادت مردم کهن به شمار می رفته، در گذشته در سرزمین های بین النهرین بناهای مذهبی به نام زیگورات برای نیایش مردم بنا می گردیده. در سال 1993 همزمان با کشف چند سفال باستانی در پاریس کاوش ها برای آشکارسازی پیشینه این آثار گرانبها آغاز شد. سرانجام مشخص شد محل اکتشافات آنها سیلک بوده است. از این رو یک تیم اروپایی تحت سرپرستی پرفسور رومن گیرشمن برای انجام کاوش و حفاری در سیلک به این منطقه فرستاده شدند. پس از انجام تحقیقات و اقدامات لازم گزارش عملکرد خود را در کتابی به عنوان سیلک کاشان البته به زبان فرانسوی منتشر ساختند. در واقع تپه سیلک در بین 4 زیگورات موجود در ایران، قدیمی ترین آنها به شمار می رود، گنجینه ای شگرف که توسط تمدن ایلامی ها ساخته شد. ویژگی های این مجموعه تا حدی حیرت آور است که تصور خلقش در 7500 سال پیش بسیار دشوار و فراتر از زمان خودش می باشد. نتایج بدست آمده از کاوش های انجام شده بر روی این سرزمین متمدن وجود شش دوره فرهنگی را برای آن به اثبات می رساند. می توان از تپه سیلک به عنوان بهشتی برای عاشقان فرهنگ و طبیعت باستان نام برد، قدیمی ترین سکونت گاه بشر با ویژگی هایی منحصر به فرد و جذاب.

تعطیلات سالانه: روزهای تعطیل مهم سال نظیر تاسوعا و عاشورای حسینی، شهادت حضرت علی و غیره

نکته: بهای بلیط این جاذبه 2500 تومان و برای اتباع خارجی 15000 تومان خواهد بود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به تپه های سیلک

تفریحات نزدیک به تپه های سیلک

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید