• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه تاریخی عادل شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  خانه تاریخی عادل شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  خانه تاریخی عادل شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  خانه تاریخی عادل شهرستان اصفهان استان کاشان


خانه تاریخی عادل

نام مرکز دیدنی

Adel House

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

کاشان

مدت زمان بازدید

اقامت 1 یا چند روزه

ساعت بازدید

ساعت ورود 14:00 ساعت خروج 12:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اصفهان، شهرستان کاشان، خیابان فاضل نراقی، فرهنگ ششم یا کوچه نه چم، خانه تاریخی مروارید یا عادل

معرفی خانه تاریخی عادل
کاشان شهر خانه های سنتی و قدیمی است، یکی از این خانه های زیبا  خانه تاریخی عادل، خانه قجری زیبایی است و به مروارید کاشان شهرت دارد، این خانه تاریخی اخیرا به اقامتگاه سنتی به نام "نه چم" تبدیل شده است. 
خانه عادل در زمان حکومت قاجار در 2 طبقه و به سبک گودال باغچه ساخته شده است و مصالح به کار رفته در آن خشت می باشد. خانه مروارید در مرکز شهر کاشان ساخته شده و به دلیل قرار گرفتن در محله تاریخی و همسایگی با بناهای تاریخی و ارزشمند دیگری مانند مسجد، تکیه حسینیه و محله سوریجان جذابیت بیشتری به دست آورده است. 

معماری
خانه عادل را می توان یکی از شاهکار های معماری قدیم دانست. اصالت معماری، طراحی مناسب فرهنگ و اقلیم شهر و تزیینات مجلل آن همگی وجوه مثبت این خانه هستند. معماری گودال باغچه و نظم فضایی خانه، به اضافه تقارن و تعادل در ریتم و پلان نما از ویژگی های جالب توجه این خانه است. ساختن بادگیر در این خانه ویژگی متمایز کننده این بنا است و تزییناتی همچون آیینه کاری، 
گچبری از دیگر جذابیت های خانه عادل هستند. شیشه های رنگی پنجره و درها نیز در ترکیب با این بنای خشتی هارمونی بسیار زیبایی را به وجود آورده است.
این خانه را با نام نه چم نیز می شناسند و طراحی معماری آن را تقارن، تعادل و ریتم در پلان خانه می دانند.

اقامتگاه سنتی نه چم
این خانه تاریخی در سال 1393 توسط شخصی به همین نام خریداری شد و 2 سال تحت بازسازی قرار گرفت و نهایتا با صرف بیش از 1 میلیارد تومان به هتلی سنتی تبدیل شد. این هتل 6 اتاق دارد و اتاق ها شامل اتاق های 2 و 3 تخته هستند. فضای اتاق ها کاملا سنتی هستند و حتی امکانات آنها نیز به صورت سنتی ساخته شده است.
اینترنت بی سیم، تلویزیون، سرویس بهداشتی، حمام اختصاصی، سیستم سرمایشی و گرمایشی، چای خانه و سفره خانه از جمله امکانات این اقامت گاه هستند. این مجموعه صبحانه را نیز به عنوان خدمات هتل در اختیار مسافرین قرار می دهد و شما می توانید صبحانه خود را در حیاط با صفا، سرسبز، سنتی  و حوض دار آن میل کنید. همچنین اگر تمایل داشته باشید بدون اقامت در مجموعه صبحانه تان را در این جا میل کنید باید از قبل هماهنگی های لازم را انجام دهید.
شما با اقامت در این هتل می توانید هم تجربه ای به یاد ماندنی از اقامت در یک خانه تاریخی را برای خود ثبت کنید و هم از اثر هنری و تاریخی دیدن کرده اید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خانه تاریخی عادل

تفریحات نزدیک به خانه تاریخی عادل

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید