• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار پونه زار شهرستان اصفهان استان فریدون شهر
  •  آبشار پونه زار شهرستان اصفهان استان فریدون شهر
  •  آبشار پونه زار شهرستان اصفهان استان فریدون شهر
  •  آبشار پونه زار شهرستان اصفهان استان فریدون شهر
  •  آبشار پونه زار شهرستان اصفهان استان فریدون شهر


آبشار پونه زار

نام مرکز دیدنی

Poneh Zar Waterfall

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

فریدون شهر

مدت زمان بازدید

یک روز

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

اصفهان، فریدون شهر، روستای چغیورت

آبشار پونه زار با ارتفاع تقریبی 70 متر در دره پونه زار و فاصله 25 کیلومتری غرب فریدون شهر یکی از زیباترین آبشارهای خزه ای و دیدنی های ناشناخته استان اصفهان می باشد که از ارتفاعات زاگرس مرکزی سرچشمه می گیرد. از آنجاییکه در آبراه های آن پونه روییده آبشار پونه زار نامیده می شود و دارای چندین سرچشمه خنک و گوارا می باشد. این آبشار بعد از روستای چیغورت (پشت کوه) و در نزدیکی روستای دربند قرار دارد. در گذشته این مسیر را آخوره پایین و به جاده بالایی آخوره بالا می گفتند. آب حاصل از این آبشار از ذوب برف ها و یخچالهای قله های فریدون شهر منشا می گیرد و پس از طی مسافتی نه چندان طولانی به رود وهرگان در قعر دره های عمیق کوهستان های متراکم غرب استان اصفهان می ریزد. در کوه های این منطقه می توان بسیاری از گل های وحشی و دارویی که در ایران موجود هستند را یافت. چشمه های پر آب این منطقه به سمت غرب در حال حرکتند و سرچشمه های رود دز می باشند. در این بین می توان به چشمه لنگان اشاره کرد که آبدهی بالایی دارد تا آنجاییکه به منظور تامین آب شرب مردم فریدون شهر از آن استفاده می شود. چشمه لپه نیز یکی دیگر از این چشمه ها می باشد و در حدود دو کیلومتری چشمه لنگان قرار گرفته است. نکته جالب در مورد این چشمه نحوه خروج آبش می باشد که در حدود هر یک ربع یک بار آب از زمین خارج می شود و سپس جریان آب قطع می گردد. 

بهترین زمان بازدید: بهترین زمان برای بازدید از این آبشار زیبا فصل بهار می باشد.

نکته: از آنجاییکه لبه های آبشار پونه زار بسیار خطرناک و ریزشی می باشد حتما در هنگام عکس گرفتن و یا ایستادن در این قسمت ها جانب احتیاط را رعایت کنید چرا که تا کنون چندین تلفات جانی گزارش شده است.

دسترسی: فریدون شهر در غربی ترین نقطه استان اصفهان و فاصله 180 کیلومتری شهر اصفهان قرار گرفته است. برای رفتن به آبشار پونه زار از خروجی میدان جهاد از فریدون شهر خارج شوید. پس از طی مسیری در حدود 3 کیلومتر به یک دو راهی خواهید رسید که می بایست سمت راست را انتخاب کنید. در این راه از کنار پیست اسکی فریدون شهر نیز خواهید گذشت، پس از 10 کیلومتر رانندگی به روستای چیغورت می رسید. مسیر اصلی جاده را ادامه دهید تا از سمت غرب روستا خارج شوید. پس  از خروج از روستا 6.7 کیلومتر دیگر رانندگی کنید تا در سمت چپ خود در پایین دره روستایی را مشاهده کنید که دربند نام دارد. مسیر پر پیچ و خم ادامه راه را 3.9 کیلومتر دیگر ادامه دهید تا در سمت چپ خود تابلوی آبشار پونه زار را مشاهده نمایید.  


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار پونه زار

تفریحات نزدیک به آبشار پونه زار

نظرها

  • 0 2

    میشه با خانواده شب اونجا(پونه زار) بمونیم؟؟؟


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید