• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  رفتینگ رودخانه ارمند شهر چهار محال و بختیاری استان لردگان
  •  رفتینگ رودخانه ارمند شهر چهار محال و بختیاری استان لردگان
  •  رفتینگ رودخانه ارمند شهر چهار محال و بختیاری استان لردگان
  •  رفتینگ رودخانه ارمند شهر چهار محال و بختیاری استان لردگان


رفتینگ رودخانه ارمند

نام مرکز دیدنی

Armand River Rafting

نوع مرکز دیدنی

قایق سواری و رفتینگ

شهرستان

لردگان

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

نرخ قیمت ورودی

معمولی

آدرس

استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان لردگان، منطقه ارمند، رود ارمند

رودخانه ارمند از جاذبه های بسیار ارزشمند و زیبای استان چهارمحال و بختیاری است. این رود پر آب همچون شاهرگی سبب افزایش طراوت و شادابی این منطقه شده است و عریض بودن پهنای آن سبب ایجاد صنعت قایقرانی و رفتینگ در آن شده است. از سال 1385 خورشیدی فعالیت های گردشگری در این منطقه افزایش یافت و گردشگران بسیاری از تمامی نقاط کشورمان برای استفاده از ورزش های مهیج قایقرانی روانه رودخانه ارمند یا همان کارون علیا می شوند. بهترین زمان سفر به این منطقه گردشگری، فصل بهار است چراکه رودخانه مملواز آب می شود، به علاوه سرسبزترین بخش های هر مکان گردشگری در این فصل خواهد بود.
رفتینگ به معنای کلک سواری و قایقرانی در آب های خروشان است و به رودخانه های مخصوص این فعالیت، آب سفید می گویند. از آنجایی که در هنگام خروش رودخانه آب ها به شکل کف سفید رنگ در می آیند، لقب White water یا همان آب سفید را به آن ها داده اند. در بخش هایی از این قایقرانی شور انگیز، درجه هیجان بسیار بالا خواهد رفت و شاید فکر کنید غرق خواهید شد، اما در قسمت های دیگر رودخانه می توانید به آرامی محو تماشای مناظر بکر اطرافتان شوید.
تاریخچه این ورزش به سال 1960 میلادی در منطقه گراند کانیون آمریکا باز می گردد و می توان آن را جزو ورزش های پرطرفدار دنیا دانست.
شدت آب و خروشان بودن آن با اعدادی بین 1 تا 6 مشخص می شود و از آسان به بسیار خطرناک طبقه بندی شده است. عدد 1 مناسب کودکان خواهد بود و آخرین درجه آن به رودخانه مرگ معروف است. رودخانه ارمند نیز در رده میانه و مابین درجه های 2.5 تا 4 قرارگرفته است که مناسب رفتینگ و کایاک سواری مبتدی تا حرفه ای خواهد بود.
برای اقامت در کنار رودخانه ارمند در استان چهارمحال و بختیاری، کمپی 1200 متر مربعی در دره یاس ساخته شد است و مجهز به 2 خوابگاه مجزا برای خانم ها و آقایان است. این کمپ تخت هایی به اندازه 32 نفر را در خود جای داده است، اما به علت دور بودنش از رودخانه، زیاد مورد استقبال گردشگران قرار نگرفته است. همچنین می توان در کنار حاشیه رود کمپ زد و شب دلنشینی را با صدای زیبای جریان آب و برخوردش با سنگ ها پشت سر گذراند.

بهترین فصل سفر: فصل بهار


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به رفتینگ رودخانه ارمند

دیدنی های نزدیک به رفتینگ رودخانه ارمند

نظرها

  • 0 0

    این هفته از طریق پیج ها و با کلی سرچ و دیدن رفتینگ های مختلف، تصمیم گرفتم رفتینگ ارمند رود رو برم. واقعا فوق العاده بود. مسیرش طولانی و چالش برانگیز بود. یه قسمتی در مسیر موج های خروشانِ اب شنا کردیم که خودش هیجان جداگانه ای داشت. پرش از ارتفاعش هم جذاب بود. با اینکه تنها رفتم، با تورلیدر محلی آشنا شدم که خیلی پاسخگو بودن و بدون دغدغه‌ ای سفرم انجام شد و کلی خوش گذشت. اسم پیجشون رو می ذارم. البته سرچ هم کنید میاد. Armand.raftong.caroon



مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید