• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  جنگل های پشت کوه شهرستان اصفهان استان فریدون شهر
  •  جنگل های پشت کوه شهرستان اصفهان استان فریدون شهر
  •  جنگل های پشت کوه شهرستان اصفهان استان فریدون شهر
  •  جنگل های پشت کوه شهرستان اصفهان استان فریدون شهر
  •  جنگل های پشت کوه شهرستان اصفهان استان فریدون شهر


جنگل های پشت کوه

نام مرکز دیدنی

Poshte Kuh jungle

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

فریدون شهر

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

اصفهان، شهر فریدون شهر، روستای پشندگان

معرفی جنگل های پشت کوه
طبیعت شگفت انگیزی در جای جای کوه های زاگرس به چشم می خورد و یکی از این تفرجگاه های چشم نواز جنگل های پشت کوه است. جنگل های پشت کوه در سه بخش تقسیم شده اند و هر یک از آنها از درختان متعدد، آب های روان و آبشارهای خروشان تشکیل شده اند. بخشی از رودخانه بختیاری نیز به سمت پشتکوه سرازیر شده و جریان آن در این طبیعت سبب طراوت و ادامه حیات جنگل شده است.
طبیعت و آب و هوای مطبوع پشت کوه در نیمه نخست سال سبب ایجاد ییلاقی مناسب برای کوچ نشینان خواهد بود. اگر در فصل های یییلاقی به این منطقه بیایید علاوه بر تماشای مناظر بی بدیل، می توانید شاهد تجربه ناب زندگی عشایران بختیاری نیز باشید.

پوشش گیاهی
به هنگام رسیدن به این جنگل، با منابع غنی از انواع درختان منطقه زاگرس رو به رو خواهید شد. بلوط، سنجد، ذال ذالک ، پسته کوهی و زرشک علاوه بر زیبایی بخشیدن به طبیعت پشت کوه، از جمله محصولات با ارزش این ناحیه به شمار می روند. وزش باد در میان برگ های درخت های زبان گنجشک نیز آوای خوشی را در دامان جنگل پخش می کند. درخت های چنار پشت کوه نیز با قدمت های گوناگون از دیگر پوشش گیاهی های این طبیعت رویایی محسوب می شوند.

مکان های گردشگری نزدیک
هر گوشه از جنگل های سه گانه پشت کوه بسیار دیدنی خواهد بود. آبشار پشندگان، آبشار دورک، آبشار طرزه و روستای طرزه تعدادی از این مکان های گردشگری را تشکیل داده اند. 

بهترین زمان برای بازدید
فصل بهار و رویش دوباره گیاهان، دامان پوشیده شده از گل های رنگارنگ بهاری و کوه های فرو رفته در مه، جلوه ای از طبیعت زیبا و خیره کننده پشت کوه را در این دوره از سال به نمایش در می آورند در نتیجه زمان بسیار مناسبی را برای رفتن به این تفرجگاه خواهد بود. همچنین در روزهای پایانی منتهی به ابتدای سال می تواند در کنار دامنه های مخملین سبز رنگ، شاهد کوه های سفید پوش زاگرس نیز باشید. این تناقض بی شک یکی از زیباترین عجایب کشور 4 فصل ایران خواهد بود.
با وجود قرارگیری این جنگل در دامنه های زاگرس، آب و هوای نیمه نخست سال معتدل و خنک خواهد بود. به همین دلیل برای سفر در روزهای گرم تابستان، طبیعت خنک و سرسبز پشت کوه می تواند انتخاب مناسبی باشد.
اگر نیمه دوم سال را برای رفتن به جنگل های پشت کوه انتخاب کرده اید پس حتما با خود لباس گرم و تجهیزات کافی به همراه داشته باشید تا سرد بودن هوا اذیتتان نکند.

کجا بمانیم
کمپ زدن در طبیعت، گذراندن شب در زیر آسمان پر ستاره و تنفس هوایی تمیز و خوش عطر، یکی از بهترین تجربه های سفر به جنگل های پشت کوه خواهد بود. با این حال اگر قصد اقامت در فضاهای مسکونی را داشتید، اقامتگاه های بوم گردی فریدون پیشنهاد مناسبی برایتان خواهد بود.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به جنگل های پشت کوه

تفریحات نزدیک به جنگل های پشت کوه

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید