• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  حمام سلطان امیر احمد شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  حمام سلطان امیر احمد شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  حمام سلطان امیر احمد شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  حمام سلطان امیر احمد شهرستان اصفهان استان کاشان


حمام سلطان امیر احمد

نام مرکز دیدنی

Sultan Amir Ahmad Bathhouse

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

کاشان

ساعت بازدید

ساعت 8 تا 19:30

آدرس

استان اصفهان، کاشان، خیابان علوی، کوچه سلطان امیر احمد

می توان از ایران زمین به عنوان آن دسته از سرزمین هایی نام برد که تمدنی غنی و فرهنگی باستانی ژرفی را در دل خود جای داده اند، سرزمینی کهن که ملتش همواره به پیشینه پر رنگ و پرافتخارش می بالند. در گوشه و کنار این سرزمین آثار باستانی و جاذبه های تاریخی شگرفی به چشم می خورد، آثاری که هر یک دنیایی از شگفتی را در دل خود جای داده اند. شهر زیبای کاشان نیز افتخار میزبانی از ساختارهای باستانی بی نظیری دارند، ساختارهایی نظیر حمام سلطان امیر احمد، که خود دنیایی از شگفتی است. این حمام جذاب با قدمتی کهن و مربوط به قرن شانزدهم امروزه یکی از جاذبه های برتر توریستی این شهر به شمار می رود. شاید زمانیکه اسم حمام به میان می آید شما در ذهنتان محلی برای استحمام و شست و شو را متصور می شوید اما در واقع هدف از ساخت این حمام ترویج پاکیزگی نبوده و با اهدافی والاتر نظیر ایجاد مکانی مناسب برای استراحت، بحث و گفت و گو و حتی دعا و عبادت ساخته شده. در واقع می توان از آن به عنوان مثالی باستانی از یک مرکز اسپا مدرن امروزی نام برد. با توجه به اینکه در ساخت این بنا از هنر معماری عربی الهام گرفته شده از این رو تزئینات آن به کمک کاشی های لاجوردی و طلایی رنگ صورت گرفته است. توجه به اصولی منحصربه فرد در ساخت این حمام آن را به یکی از پیچیده ترین بناها تبدیل نموده، طراحی که بر اساس آن با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ گرمای درونی اش آن را پایین تر از سطح زمین و دقیقا در داخل خاک ساخته اند. ساختمان این بنا به دو قسمت اصلی تقسیم می شود، سالن سربینه هشت ضلعی و گرماخانه. در واقع سربینه آن مهم ترین و البته زیباترین قسمت این حمام است که دارای فضایی وسیع با تزئینات بی شمار می باشد و با هشت ستون به دو قسمت مجزا تقسیم می گردد. امروزه از حمام سلطان امیر احمد به عنوان یک موزه و میراث ملی ثبت شده استفاده می نمایند. این حمام با طراحی و معماری شگفت انگیز و مشخصه های فرهنگی و تاریخی بی بدیل یکی از محبوب ترین جاذبه های کاشان به شمار می رود. پس در هنگام سفر به این شهر زیبا بازدید از این حمام تاریخی را به هیچ وجه نباید از دست دهید. 

بهترین زمان بازدید: بازدید از این مکان در تمام طول سال لذت بخش خواهد بود.

چگونگی دسترسی به آن: این حمام در خیابان سلطان امیر احمد قرار گرفته و دسترسی به آن از طریق اتوبوس امکان پذیر خواهد بود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به حمام سلطان امیر احمد

تفریحات نزدیک به حمام سلطان امیر احمد

نظرها

  • 0 0

    چهآراستآن برآی توسعه ی همگون نآحیه خور/ کآشآن / اصفآهآن / گلپآیگآن


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید