• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تیمچه امین الدوله شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  تیمچه امین الدوله شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  تیمچه امین الدوله شهرستان اصفهان استان کاشان


تیمچه امین الدوله

نام مرکز دیدنی

Aminoddole caravanserai

نوع مرکز دیدنی

بازار و مغازه های خیابانی

استان

شهرستان

کاشان

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

از ساعت 7:30 الی 13:00 و 15:30 الی 21:00, جمعه ها تعطیل

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اصفهان، کاشان، تقاطع خیابان بابا افضل و میدان کمال الملک، بازار کاشان

معرفی تیمچه امین الدوله
بازار ها یکی از اجزای جدا نشدنی در شهر های قدیمی هستند و بازار کاشان نیز مانند سایر بازار های ایران مهم و زیبا بود ولی متاسفانه در اواخر قرن 12 به خاطر زلزله از بین رفت. در زمان فتحعلی شاه قاجار و همچنین در زمان ناصر الدین شاه بازار کاشان مرمت و بازسازی شد و همراه با آن بنا های دیگری نیز بازسازی شدند. یکی از این بازسازی ها احداث تیمچه و کاروانسرا است. جلالت مآب امین الدوله تیمچه ای را احداث کرد و آن را تیمچه امین الدوله نامید. این تیمچه در چهارسوق بازار به شکل سرایی سر پوشیده در سال 1285 قمری افتتاح شد. تیمچه امین الدوله 3 طبقه مسقف با سردری وسیع دارد. عرض و طول زیاد این سردر به آن عظمت و شکوهی بی نظیر داده است. از نکات قابل توجه در مورد این تیمچه دقت و مهارت به کار رفته در نقشه و معماری آن است و جالب است بدانید این بنا بعد از 100 سال نیز همچنان حتی کوچکترین شکافی در دیواره هایش به وجود نیامده است.
مقرنس کاری با آجر و کاشی، طاق بندی خاص ایرانی و نمایش هندسی دقیق تزیینات به کار رفته در سقف این سرا هستند و خوشبختانه به خاطر استحکام بنا تا امروز نیازی به مرمت نداشته است.
این کاروانسرا 2 در چوبی بزرگ دارد تا به وسیله آنها به بازار مرتبط شود. یکی از در ها به صحن کوچک 8 ضلعی و آن یکی به صحن بزرگ مستطیل جنوبی باز می شود. همین موضوع باعث شده است این مجموعه به صورت مجموعه ای واحد باشد و آن را به شاهکاری از معماری ایرانی در قرن 13 قمری تبدیل کرده است.

ثبت ملی تیمچه امین الدوله
مجموعه امین الدوله کاشان در 29 دی ما 1353 با شماره 1016 به ثبت آثار ملی ایران رسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به تیمچه امین الدوله

تفریحات نزدیک به تیمچه امین الدوله

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید