• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  حمام خان کاشان شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  حمام خان کاشان شهرستان اصفهان استان کاشان


حمام خان کاشان

نام مرکز دیدنی

Hammam Khan Tea House and Restaurant

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

کاشان

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

از ساعت 09:00 الی 21:00 به غیر از روز های تعطیل

آدرس

استان اصفهان، شهرستان کاشان، بازار کاشان

معرفی حمام خان کاشان
حمام خان کاشان در زمان زندیه ساخته شده است. حمام خان را میرزا عبدالرزاق حاکم وقت کاشان در زمان زندیه ساخته شده است. گفته می شود او در زمان حکومت خود تلاش بسیاری برای بهبود اوضاع در کاشان کرده است. 
ورودی حمام با سردری زیبا تزیین شده است، کاشی کاری های این سر در اهمیت تاریخی بسیاری دارد. با عبور از سردر و با پشت سر گذاشتن چند پله به سربینه حمام می رسید. میان سربینه حوضی کوچک با وسایل قدیمی حمام قرار گرفته است و در اطراف این بخش سکوهای پهنی ساخته شده اند ک در گذشته برای استراحت و نشستن افرادی که به حمام می آمدند مورد استفاده قرار می گرفت.
بعد از سربینه وارد راهرویی پیچ در پیچ و باریک می شوید و بعد از عبور از آن به فضایی با حوضچه ها ی بزرگ و کوچک می رسید.  در قسمتی از مجموعه خان، اتاق های حمام به شکل امروزی دیده می شود و این اتاقک ها بعد ها به این حمام خان اضافه شده اند. گفته می شود حمام خان تا چندین سال قبل هم مورد استفاده مردم قرار می گرفت اما امروزه به موزه و چایخانه ای کوچک اما دلنشین تبدیل شده است.


رستوران و چای خانه
همانطور که گفته شد در سال های اخیر حمام خان از کاربری حمام به سفره خانه تغییر کاربری داده است و فضایی دلنشین را برای گردشگران شهر کاشان فراهم آورده است.
سکوهای قرار گرفته در بخش سربینه امروزه فرش شده اند و روی آنها از مهمانان پذیرایی می شود. در واقع این قسمت خاص سرو چای و قلیان است. در قسمت زیرین سکو ها قسمت هایی برای قرار دادن کفش ها تعبیه شده است. 


ثبت ملی حمام خان کاشان
 حمام خان کاشان به عنوان یکی از آثار تاریخی این شهر در 25 اسفند 1381 با شماره 3627 به ثبت ملی رسیده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به حمام خان کاشان

تفریحات نزدیک به حمام خان کاشان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید