• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران شهرستان تهران استان تهران
  •  ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران شهرستان تهران استان تهران
  •  ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران شهرستان تهران استان تهران
  •  ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران شهرستان تهران استان تهران
  •  ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران شهرستان تهران استان تهران
  •  ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران شهرستان تهران استان تهران


ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران

نام مرکز دیدنی

Iranian Institute of Philosophy

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

جمهوری و انقلاب

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 الی 16:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

وب سایت

آدرس

تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به خیابان ولیعصر، پلاک 6

انجمن شاهنشاهی حکمت و فلسفه برای نخستین بار در سال 1353 به صورت یک انجمن خصوصی توسط سید حسین نصر در ایران شکل گرفت. این انجمن با تقلید از موسسه بین المللی فلسفه در فرانسه و با ترغیب ریموند کلیبانسکی رییس این موسسه در فرانسه کار خود را آغاز کرد. هدف از ایجاد این انجمن آشنا ساختن ایرانیان با مکتب های فلسفی غرب و شرق بود. معماری ساختمان این موسسه به زمان رضا شاه پهلوی بر می گردد. بعد از انقلاب این موسسه در سال 1363 با نام موسسه حکمت و فلسفه ایران زیر نظر وزارت علوم و موسسه مطالعات فرهنگی اداره می شد. سپس در سال 1380 به موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران تغییر نام داد و به صورت دو موسسه پژوهشی «تاریخ و فلسفه علم» و «حکمت و ادیان» در شش حوزه ادامه فعالیت داد. هم اینک این موسسه در مقطع دکتری در رشته فلسفه دانشجو می پذیرد. در ضمن، در این موسسه جلسات آزاد فلسفی که موضوعات آن از طریق سایت این موسسه اعلام می گردد به صورت هفتگی برگزار می شود و این جلسات از شبکه چهار تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش می گردد. موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران تا کنون 177 جلد کتاب از فلاسفه قدیم و جدید من جمله ابن سینا و فارابی را به چاپ رسانیده است.

ثبت ملی 
در تاریخ  25 مهر1383 ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران با شماره 11204 به ثبت ملی رسید.

دسترسی 
وسیله نقلیه شخصی: موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به خیابان ولیعصر، پلاک 6 واقع شده است.
مترو: ایستگاه مترو تئاتر شهر نزدیک ترین ایستگاه به موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران است. بعد از پیاده شدن از قطار در خیابان ولی عصر مسیر خود را ادامه دهید تا به خیابان نوفل لوشاتو برسید. این موسسه با پلاک 6 در این خیابان واقع شده است.
اتوبوس: از اتوبوس خط 379 میدان ولیعصر-پایانه شمشیری در ایستگاه جمهوری از اتوبوس پیاده شوید. به اندازه چهاردقیقه پیاده روی تا خیابان نوفل لوشاتو و موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در پلاک 6 فاصله دارید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران

تفریحات نزدیک به ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید