• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کوچه لولاگر شهرستان تهران استان تهران
  •  کوچه لولاگر شهرستان تهران استان تهران
  •  کوچه لولاگر شهرستان تهران استان تهران
  •  کوچه لولاگر شهرستان تهران استان تهران
  •  کوچه لولاگر شهرستان تهران استان تهران
  •  کوچه لولاگر شهرستان تهران استان تهران
  •  کوچه لولاگر شهرستان تهران استان تهران
  •  کوچه لولاگر شهرستان تهران استان تهران


کوچه لولاگر

نام مرکز دیدنی

Lolagar Alley

نوع مرکز دیدنی

منطقه و میدان

استان

شهرستان

تهران

منطقه

لاله زار، فردوسی و شیخ هادی

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان حافظ، کوچه لولا گر

وقتی از خیابان ولی عصر وارد خیابان نوفل لوشاتو می شوید پنجاه متر جلوتر، سفارت های ایتالیا و فرانسه در این خیابان نمایان می شوند. اگر از سمت راست به خیابان حافظ بپیچید و سراغ کوچه لولاگر یا به قول مردم محلی دیواره دوقلوها را از هرکسی بگیرید نشانتان می دهند. اما چرا این کوچه اینقدر برای مردم جالب شده است. داستان کوچه لولاگر شنیدنی است. لولاگرها دو برادر بودند که در دهه 1330 در تهران مشغول به ساخت و ساز بودند و درآمد سرشاری از این راه کسب می کردند. تا اینکه یکی از برادرها تصمیم می گیرد کسب و کار خود را وسعت بخشد و پیشنهاد افتتاح یک فرش فروشی را در آلمان به برادرش می دهد. برادرش نیز پیشنهادش را می پذیرد وقتی یکی از برادرها آلمان بود برادر دیگر در ایران می ماند تا زمینی هایی را که دو برادر در کوچه لولاگر خریده بودند بسازد. او هم از دو معمار می خواهد تا دو ساختمان یک جور و یک شکل طراحی کنند و هر چه در زمین خودش ساخت در زمین برادرش هم بسازد. این می شود که هر دو طرف کوچه دو خانه یک شکل و یک جور ساخته می شود در این کوچه همه ساختمان ها با ساختمان های روبه رویشان مثل هم هستند حتی درختان دو سمت کوچه مشابه اند. کوچه لولاگر سمبل امانتداری محمدباقر لولاگر می باشد. لولاگر در کل آدم خیر و درستکاری بوده است. وی با بخشی از اموالش مسجد و بیمارستان برای مردم می سازد و بعد از مرگش هم دخترش بخشی از اموال پدری را صرف ساخت مسجد و بیمارستان می کند و با بقیه اموالش کوچه لولاگر را کامل خریداری می نماید. کافه ری هم متعلق به نوه لولاگرهاست که از آلمان برگشته و کافه و گالریش را در کوچه لولاگر راه انداخته و یکی از طبقات کافه اش را نیز به سفیر فرانسه اجاره داده است. البته بد نیست بدانید پیتزا داوود، قدیمی ترین پیتزا فروشی تهران است که در دهه 40 در این کوچه افتتاح شد و هنوز هم به همان شکل و شمایل قدیمش مانده است و البته خیلی از تهرانیها به بهانه پیتزا به کوچه لولاگر می روند. شنیده ها حاکی از این است که قرار شده شهرداری دستی به روی کوچه لولاگر بکشد و یک کوچه سنگفرش شده با نمای ساختمان های مرمت شده برای گردشگری مهیا کند. 

دسترسی به کوچه لولاگر
با وسیله نقلیه شخصی: کوچه لولاگر در خیابان نوفل لوشاتو، خیابان حافظ، زیرپل حافظ، کوچه لولاگر واقع شده است.
مترو: با استفاده از خط  3 و یا 4 مترو در ایستگاه تئاتر شهر پیاده شوید. خیابان انقلاب را به سمت پل کالج پیش بروید تا به خیابان حافظ برسید. کوچه لولاگر در خیابان حافظ قرار دارد.
اتوبوس: با اتوبوس های خطوط 359 میدان راه آهن-میدان شهدای هفتم تیر و 310 پایانه شهید براری- میدان ولی عصر در ایستگاه سفارت پیاده شوید و چند قدمی را تا کوچه لولاگر پیاده روی بفرمایید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به کوچه لولاگر

تفریحات نزدیک به کوچه لولاگر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید