• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دبیرستان فیروز بهرام شهرستان تهران استان تهران
  •  دبیرستان فیروز بهرام شهرستان تهران استان تهران
  •  دبیرستان فیروز بهرام شهرستان تهران استان تهران
  •  دبیرستان فیروز بهرام شهرستان تهران استان تهران
  •  دبیرستان فیروز بهرام شهرستان تهران استان تهران
  •  دبیرستان فیروز بهرام شهرستان تهران استان تهران


دبیرستان فیروز بهرام

نام مرکز دیدنی

Firooz Bahram High School

نوع مرکز دیدنی

مکان تحصیلی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

لاله زار، فردوسی و شیخ هادی

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

مهر الی خرداد از ساعت 8:30 الی 13:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

وب سایت

آدرس

تهران، خیابان جمهوری، خیابان میرزا کوچک خان، پلاک 2

دبیرستان فیروز بهرام جزو اولین و معتبرترین مدارس در ایران می باشد که در سال 1311 پایه گذاری شد. این مدرسه 88 ساله دارای دو ساختمان، یک کتابخانه با 2500 جلد کتاب، سالن اجتماعات، آزمایشگاه فیزیک و شیمی و کارگاه کامپیوتر می باشد. انجمن ادبی این مدرسه در سال تحصیلی 1319-1320 تشکیل شد و ریاست آن را اسماعیل پور والی به عهده داشت که بعدها سر دبیر روزنامه روزگار نو شد. در حال حاضر دانش آموزان دبیرستانی زرتشتی تهران در این مدرسه مشغول به تحصیل می باشند.

معماری دبیرستان فیروز بهرام
معماری این مدرسه دو طبقه ترکیبی از معماری پهلوی و قاجار می باشد. دیوارهای آجری که یادگار معماری نئو کلاسیک دوران پهلوی است و پنجره های چوبی طاقی شکل قرینه که از معماری دوران قاجار به یادگار مانده است، همچنین استفاده از عناصر هخامنشی و قرینه سازی از خصوصیات بارز بنای این دبیرستان می باشد. در بدو ورود به راهروی مدرسه بر روی سنگی مرمرین به طول 1.5 و عرض 1 متر از زبان کیخسرو شاهرخ رییس انجمن زرتشتیان تهران که از بهرام بیکاجی برای ساخت آتشکده آدریان و دبیرستان فیروز بهرام درخواست کمک کرده بود دیده می شود که تاریخچه احداث دبیرستان و متولی ساخت آن را توضیح داده است.

بنیان گذار مدرسه فیروز بهرام
بنیان گذار مدرسه فیروز بهرام شخصی به نام بهرامجی پیکاجی از بنیان گذاران آتشکده ادریان است که در هند زندگی می کرد و این مدرسه را برای زرتشتیان ایرانی بر روی زمینی که متعلق به زرتشتیان ایران بود به عنوان یادبود فرزندش فیروز که در 20 سالگی دار فانی را وداع گفته بود در ایران تاسیس کرد.

دسترسی
وسیله نقلیه شخصی: دبیرستان فیروز بهرام در خیابان جمهوری، خیابان میرزا کوچک خان، پلاک 2 قرار دارد.
مترو: نزدیکترین ایستگاه مترو متروی فردوسی می باشد. کافی است که بعد از پیاده شدن از قطار وارد خیابان فردوسی و سپس نوفل لوشاتو شوید 50 متر جلوتر خیابان میرزا کوچک خان قرار دارد که مدرسه فیروز بهرام در ابتدای این خیابان واقع شده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دبیرستان فیروز بهرام

تفریحات نزدیک به دبیرستان فیروز بهرام

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید