• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تالار فرهنگ شهر تهران استان تهران
  •  تالار فرهنگ شهر تهران استان تهران
  •  تالار فرهنگ شهر تهران استان تهران


تالار فرهنگ

نام مرکز دیدنی

Farhang Hall

نوع مرکز دیدنی

تئاتر و کنسرت و سینما

استان

شهرستان

تهران

منطقه

لاله زار، فردوسی و شیخ هادی

ناحیه

مرکز شهر

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 9:00 الی 23:30

آدرس

تهران، خیابان حافظ، پایین تر از چهارراه کالج، پلاک 351

آمفی تئاتر و سالن موسیقی تالار فرهنگ در سال 1354 به منظور اجرای انواع موسیقی و اجرای تئاتر به دستور محمدرضا شاه پهلوی ساخته شد. معمار آن یک ارمنی صاحب نام ساکن تبریز به نام  اوژن آفتاندلیانس بود که ساخت کاخ های نیاوران، بابل، سعد آباد، فرح آباد، موزه کلیسای وانک اصفهان و چندی دیگر را در کارنامه خود دارد. سبک معماری این بنای یک طبقه نئوکلاسیک می باشد و مصالح به کار رفته در نمای خارجی آن آجر و سیمان است. محوطه داخلی سالن در 1.5 طبقه است. ظرفیت طبقه همکف 380 نفر و ظرفیت طبقه بالکن 120 نفر می باشد. این اثر در اختیار وزرات فرهنگ بود تا اینکه بعد از انقلاب مالکیت آن به دست وزارت آموزش و پرورش سپرده شد. در سالهای ابتداییِ برگزاری جشنواره تئاتر فجر، این سالن محل برگزاری این جشنواره بود تا اینکه استقبال زیاد از این جشنواره و تراکم اجراها باعث شد که سالن دیگری برای این جشنواره در نظر گرفته شود. تا به امروز گروههای شعر و سرود دانش آموزی، تئاتر و موسیقی زیادی در این تالار برنامه اجرا کرده اند. در سال 1384 این سالن مجددا بعد از 30 سال بازسازی شد و به عنوان یک اثر ارزشمند به ثبت ملی رسید. سالهاست که صاحبان تالار رودکی در پی کسب مالکیت این تالار هستند و معتقدند که تالاری که زمانی میزبان بهترین ارکسترهای جهان بوده است نباید تنها در اختیار گروههای دانش آموزی قرار بگیرد. در سال 1398 تفاهم نامه ای بین تالار فرهنگ و تالار عمارت روبرو (چون روبه روی تئاتر شهر است این اسم را برایش برگزیده اند!) امضا شد که به موجب آن از این پس گروههای موسیقی و هنرمندان تئاتر می توانند در تالار فرهنگ آثار خود را به نمایش بگذارند. عمارت روبه رو نام مرکز فرهنگی هنری است که در زمینه موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی فعالیت دارد.

ثبت ملی
این اثر در 22 مرداد 1384 به عنوان معماری نئوکلاسیک عصر پهلوی با شماره 13078 به ثبت ملی رسید.

دسترسی به تالار فرهنگ
 وسیله نقلیه: تالار فرهنگ در خیابان حافظ بعد از چهارراه کالج قرار گرفته است.
مترو: با استفاده از خط 2 مترو در ایستگاه حسن آباد از قطار پیاده شوید و 500 متری را به سمت پل حافظ پیاده روی کنید. تالار فرهنگ بعد از پل حافظ قرار دارد.
اتوبوس: با استفاده از اتوبوس های پایانه فیاض بخش- استاد معین هم فقط 40 متر تا تالار فرهنگ فاصله دارید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به تالار فرهنگ

دیدنی های نزدیک به تالار فرهنگ

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید