• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تئاتر شهر شهر تهران استان تهران
  •  تئاتر شهر شهر تهران استان تهران
  •  تئاتر شهر شهر تهران استان تهران
  •  تئاتر شهر شهر تهران استان تهران
  •  تئاتر شهر شهر تهران استان تهران
  •  تئاتر شهر شهر تهران استان تهران
  •  تئاتر شهر شهر تهران استان تهران


تئاتر شهر

نام مرکز دیدنی

City Theater

نوع مرکز دیدنی

تئاتر و کنسرت و سینما

استان

شهرستان

تهران

منطقه

جمهوری و انقلاب

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

نرخ قیمت ورودی

ارزان

آدرس

تهران، تقاطع خیابان انقلاب و ولی عصر، ضلع غربی پارك دانشجو

تئاتر شهر بزرگتر سالن آمفی تئاتر تهران است که با ظرفیت 600 نفر در زمینی به مساحت 3،600 مترمربع و 5،000 متر زیر بنا ساخته شده است. کلیه امکانات حرفه ای برای اجرای نمایش و انتقال دکورها در این سالن وجود دارد. صحنه این سالن گردان است و با نیروی الکتریکی کار می کند. دهانه صحنه نیز متحرک است و برای بالابردن دکور آسانسور ویژه ای وجود دارد. آویزهای الکتریکی بالا رونده ای هم برای انتقال دکور در اینجا وجود دارد. پرده آن به کمک نیروی برق باز و بسته می شود و سایر امکانات سینمایی را برای بالا بردن کیفیت نمایش دارد. این سالن د واقع از 5 سالن تشکیل شده که ظرفیت آن ها متفاوت است. تالار چارسو با ظرفیت 120 تا 400 نفر می باشد که در آن امکان تغییر ابعاد سالن، صحنه و دکور وجود دارد و ظرفیت خود را با تعداد تماشاچیان تنظیم می نماید. 4 تالار دیگر عبارتند از تالار اصلی، تالار نمایش، تالار قشقایی و کارگاه نمایش می باشد، که در طبقات همکف و منفی یک قرار دارند. از دیگر امکانات این تئاتر می توان بوفه، کافی شاپ،  کتابخانه تخصصی هنر، کتابفروشی و مرکز اسناد اشاره کرد.

معماری تئاتر شهر
ساختمان تئاتر شهر به تقلید از ساختمان آمفی تئاتر بکمن در کالیفرنیا ساخته شده است با این تفاوت که استفاده از مصالح بومی کمی شکل آن را تغییر داده است.  هر دوی این ساختمان ها در یک زمین دایره ای در محوطه ای باز ساخته شده اند که ستون های ظاهرا سقف آن ها را نگه داشته است. شکل ستون ها در ساختمان تئاتر شهر بیشتر شبیه افراشتن یک خیمه است که زیباتر از ساختمان بکمن می باشد. استفاده از آجر و کاشی به تقلید از معماری ایلخانی در بدنه و سقف این بنا که در برج طغرل نیز دیده می شود و تا حدودی ساختمان تئاتر شهر را هنری تر و زیبا ترازساختمان آمفی تئاتر بکمن نموده است.  بدنه خارجی بکمن با کاشی های لوزی ساده پوشانیده شده است در نتیجه جذابیت ساختمان تئاتر شهر از آن به مراتب بیشتر است. به هر حال معمار این بنا امیرعلی سردار افخمی شاگرد هوشنگ سیحون از مفاخر معماری ایران است. سردار افخمی این سالن را به دستور فرح دیبا در مدت 5 سال در زمینی به قطر 36 مترمربع  طراحی کرد و ساخت. این سالن در بهمن 1351 با نمایش تئاتر باغ آلبالو اثر آنتوان چخوف و بازی مفاخر سینمای ایران مانند علی نصیریان، داریوش فرهنگ، پرویز پورحسینی، مهدی هاشمی، سوسن تسلیمی و فهیمه راستکار به عنوان برگترین و مدرن تری سالن تهران افتتاح شد.

دسترسی 
وسیله  نقلیه شخصی: تئاتر شهر در ضلع عربی پارک دانشجو واقع در تقاطع خیابان انقلاب و خیابان ولی عصر واقع شده است.
مترو: با استفاده از خط 2 یا 4 مترو می توانید در ایستگاه مترو تئاتر‌شهر واقع در چهارراه ولی عصر از قطار پیاده شوید. تناتر شهر در ضلع شرقی پارک دانشجو قرار دارد.
اتوبوس: با خطوط بی آر تی شماره 1 تجریش-راه آهن یا خط 2 بی آر تی تهرانپارس- آزادی می توانید خود را به چهارراه ولی عصر برسانید. تئاتر شهر در ضلع غربی پارک دانشجو در تقاطع خیابان انقلاب و ولی عصر واقع شده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به تئاتر شهر

دیدنی های نزدیک به تئاتر شهر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید