• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  فرهنگستان هنر شهرستان تهران استان تهران
  •  فرهنگستان هنر شهرستان تهران استان تهران
  •  فرهنگستان هنر شهرستان تهران استان تهران
  •  فرهنگستان هنر شهرستان تهران استان تهران
  •  فرهنگستان هنر شهرستان تهران استان تهران
  •  فرهنگستان هنر شهرستان تهران استان تهران


فرهنگستان هنر

نام مرکز دیدنی

Iranian Academi of Arts

نوع مرکز دیدنی

سایر مکان های دیدنی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

جمهوری و انقلاب

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

نیم الی یک ساعت

ساعت بازدید

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 الی 14:30

نرخ قیمت ورودی

رایگان

وب سایت

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲

معرفی فرهنگستان هنر 
ساختمان فرهنگستان هنر در خیابان ولیعصر یکی از ساختمان های زیبا به سبک معماری ایرانی  می باشد که در آن هر از چند گاهی نقد و بررسی آثار سینمایی صورت می گیرد و تنی چند از هنرمندان محبوب و مردمی به نقد فیلم می پردازند. که اغلب این نشست ها هم برای عموم آزاد است و مردم می توانند از نزدیک با هنرمندان مورد علاقه شان دیدار کنند. معمولا در اطراف حوض این ساختمان که به سبک معماری هخامنشی و ساسانی ساخته شده است جوانانی نشسته اند و در آرامشی به دور از هیاهوی تهران  در مورد فیلم های اکران شده به نقد و گفتگو می پردازند. در این فرهنگستان یک انتشارات و کتابفروشی تخصصی هنر نیز وجود دارد که تازه های کتاب های هنری در آن یافت می شود و از طریق سایت این مجموعه علاقمندان می توانند در مورد آخرین کتب هنری چاپ شده اطلاعات لازم را کسب نمایند. گالری های متعددی در زمینه هفت هنر در این فرهنگستان برگزار می گردد. این فرهنگستان هر از چند گاهی با فراخوان هایی برای ساخت فیلم کوتاه، مقاله و غیره از هنرمندان درخواست می کنند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره بفرستند و جوایزی نیز برای آثار برتر در نظر گرفته می شود. از دیگر برنامه های این فرهنگستان برگزاری همایش ها و هم اندیشی ها ی متعدد است. اعضای کتابخانه هنر هم می توانند از کتب تخصصی در زمینه هنر استفاده نمایند.

تاریخچه تاسیس
در اسفندماه سال 1377 در شورای انقلاب فرهنگی مصوب شد که نهادی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی تاسیس گردد. در این جلسه میر حسین موسوی به عنوان ریاست این نهاد برگزیده شد و از بین هنرمندان علی نصیریان، مجید مجیدی، جهانگیر الماسی، محمود فرشچیان، مهدی کلهر و چندی دیگر، همچنین از بین سیاستمداران زهرا رهنورد و علی لاریجانی به  عنوان اعضای پیوسته این فرهنگستان برگزیده شدند. هدف از این فرهنگستان اشاعه فرهنگ اسلامی در قالب هنر و مبارزه با فرهنگ های بیگانه بود. 
گروههای تخصصی
1) گروه سینما
2) گروه نمایش و ادبیات نمایشی
3) گروه صنایع دستی و هنرهای سنتی
4) گروه موسیقی
5) گروه معماری و شهرسازی
6) گروه هنرهای تجسمی
7) گروه چند رسانه ای

دسترسی
وسیله نقلیه شخصی: فرهنگستان هنر در تهران، در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲واقع شده است.
مترو:  با استفاده از خط 3 یا 4 مترو در ایستگاه تئاتر شهر از قطار پیاده شوید و به سمت میدان ولی عصر بروید. فرهنگستان هنر در فاصله 500 متری ایستگاه متر تئاتر شهر قرار گرفته است.
اتوبوس با اتوبوسهای خط 1 مترو نیز می توانید در ایستگاه چهارراه ولیعصر پیاده شوید و چند دقیقه ای را تا فرهنگستان هنر به سمت میدان ولیعصر پیاده روی فرمایید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به فرهنگستان هنر

تفریحات نزدیک به فرهنگستان هنر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید